۰ نفر

نقش بهداشت دهان مادر بر رشد نوزاد!

۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۸
کد خبر: 609201
نقش بهداشت دهان مادر بر رشد نوزاد!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد سلامت دهان و دندان مادر و جویدن آدامس بدون قند روی سلامت نوزاد و جلوگیری از زایمان زودرس تاثیر مثبت دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ سال‌هاست که دانشمندان ارتباط بین وضعیت بد بهداشت دهان مادر و زایمان زودرس را بررسی کرده‌اند. اکنون، تحقیقات علمی جدید احتمال بیشتری را ارائه می‌دهد که مصرف یک چیزی ساده و ارزان یعنی آدامس بدون قند می‌تواند تفاوت زیادی را ایجاد کند.

پیشرفت‌هایی که در مطالعه انجام شده در کشور آفریقایی مالاوی مشاهده شد، متوسط ​​بود زیرا میزان زایمان زودرس در مورد زنان باردار که آدامس می‌جویدند در مقایسه با آن‌هایی که آدامس نمی‌جویدند کمی کمتر بود اما کارشناسان از این ایده استقبال کرده اند که این یک راه آسان برای دور زدن این مشکل عظیم و پرهزینه است.

زیکیبا هندرسون، نویسنده این مطالعه می‌گوید: ما دریافتیم که جویدن آدامس از زایمان زودرس جلوگیری می‌کند. ما نسبت به نتایج "محتاطانه خوشبین" هستیم.

برای سال ها، مطالعات نشان داده اند که بیماری لثه با زایمان زودرس مرتبط است. دانشمندان بر این باورند که عفونت باکتریایی در دهان ممکن است باعث افزایش التهاب در بدن شود که ممکن است منجر به زایمان زودرس شود.

دانشمندان آزمایش کرده اند که آیا آدامس ساخته شده از شیرین کننده زایلیتول می‌تواند به کاهش زایمان زودرس کمک کند یا خیر. در حالی که مطالعات قبلی تغییر تدریجی در ترکیب باکتری‌های دهان با باکتری‌هایی که باعث پوسیدگی کمتری می‌شوند که روی سطوح دندان‌ها زندگی می‌کنند و آهک کمتری دارند را نشان داده است.

مطالعه مالاوی شامل بیش از ۱۰۰۰۰ زن در یک دوره ۶ ساله بود که زنان قبل از بارداری به مطالعه پیوستند، در حالی که بقیه در ماه‌های اولیه بارداری بودند.