۰ نفر

افراد دارای علائم کرونا از مترو اخراج می‌ شوند

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲:۴۱
کد خبر: 608786
افراد دارای علائم کرونا از مترو اخراج می‌ شوند

جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران با هدف پیگیری مصوبات جلسات اخیر ستاد، تصمیم‌گیری درخصوص وضعیت حمل ‌و نقل عمومی و بررسی محدودیت‌های طرح ترافیک به‌منظور کاهش تعداد مسافران و اتخاذ تصمیمات جدید برای کاهش آسیب‌‎های ناشی از شیوع سویه جدید بیماری در سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

به گزاش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی نصیری در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران با اشاره به وضعیت شیوع اومیکرن در کشور و شهر تهران ، میزان ابتلا و بستری ناشی از این بیماری بر تمرکز روی این موضوع تاکید کرد و یادآور شد: پیگیری مصوبات ستاد به منظور اجرای کامل آنها از اهمیت برخوردار است و باید چالش‌های موجود را به سرعت برطرف کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تشکیل تیم‎های نظارتی برای کنترل مراکز پرتجمع مانند سالن‎های سینما، جشنواره فیلم فجر و همچنین واگن‎های مترو بر ضرورت آگاه‌سازی شهروندان تهرانی نسبت به خطرات اومیکرون تأکید کرد.

 نصیری با بیان لزوم رعایت پروتکل‎های بهداشتی در بخش‎های مختلف شهرداری و فعالیت مستمر مراکز واکسیناسیون ، در خصوص نتایج برگزاری این جلسه گفت: از شنبه هفته آینده ناظرین مدیریت بحران شهر تهران در خصوص کرونا در مترو حضور می‌یابند. این ناظرین  از افرادی که  پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند می خواهند که دستورالعمل‌ها بهداشتی را رعایت کرده و افرادی را هم که دارای علائم بیماری کرونا هستند با احترام از مترو خارج می‌کنند.

وی ضمن درخواست از شهروندان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، بر لزوم اجرای برنامه‌های ویژه اطلاع‌رسانی به شهروندان درباره خطرات این بیماری در سطح شهر تاکید کرد و گفت: با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران تبلیغات موثری در خصوص کرونا در تهران صورت می‌گیرد.

پیگیری تزریق دز سوم واکسن به اقشار آسیب‌پذیر از طریق اعزام تیمهای عملیاتی ، بهره گیری از سامانه امید و سایر روشهای ممکن شناسایی و تدقیق آمار رانندگان تاکسی برای تزریق دز سوم، اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مترو و دیگر بخش‌های حمل و نقل عمومی و اعمال رویه یکسان در حوزه اطلاع‌رسانی و ایجاد یکپارچگی اجرایی، بخشی از مصوبات جلسه بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این نشست علاوه بر  رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، مدیرعامل شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت، تاکسیرانی و نمایندگان دیگر سازمان‌های عضو ستاد نیز حضور داشتند.