۰ نفر

علامت کلسترول بالا داخل چشم

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱
کد خبر: 608591
علامت کلسترول بالا داخل چشم

چشم دریچه روح است و چیزهای زیادی در مورد سلامت افراد می‌ گوید. متخصصان بر این باور هستند که تغییرات داخل چشم می‌ تواند نشان ‌دهنده مشکلات قلبی باشد. به خاطر همین به شما هشدار می دهند که علائم چشم را نادیده نگیرید، زیرا ممکن است نشان دهنده کلسترول بالا باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ کم کم که سن افراد بالا می رود، ممکن است متوجه یک حلقه خاکستری سفید و آبی در اطراف قرنیه شوند که در قسمت شفاف بیرونی چشم اتفاق می‌ افتد و عنبیه را می پوشاند‌. این وضعیت به خاطر تجمع چربی و لیپید داخل بدن ایجاد می شود. رگ های خونی با بالا رفتن سن گشاد می‌ شوند و کلسترول و چربی بیشتری داخل چشم تجمع پیدا می کند. البته این علائم بی ربط به سلامت بدن نیستند و در موارد خاص به خاطر کلسترول بالا اتفاق می‌ افتند که ممکن است در صورت نادیده گرفتن، باعث سکته قلبی، حمله، لخته شدن خون یا بیماری های عروقی و غیره شوند.

افزایش قوس پیری قرنیه با بالا رفتن سن

مطالعه ای در سال 2015 انجام شده و نشان داده است که قوس پیری قرنیه در افراد بالای 40 سال به یک اتفاق رایج تبدیل شده است. 500 مطالعه در این زمینه انجام شده و به این نتیجه رسیده اند که 45 درصد افراد مبتلا به مشکلات مختلف با این وضعیت دست و پنجه نرم می‌ کنند که تعداد آن در حال افزایش است.

جوان ترها بیشتر مراقب باشند

اگر زیر 45 سال سن دارید و این وضعیت چشمی را تجربه کرده اید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. اگر چه تجربه این وضعیت ممکن است یک بخش طبیعی در فرآیند بالا رفتن سن باشد اما افرادی که زیر 45 سال دارند، باید بیشتر از خودشان مراقبت کنند. اگر این قوس پیری قرنیه در سنین بالا اتفاق بیفتد، نشان دهنده کلسترول زیاد نیست اما اگر در سنین پایین اتفاق بیفتد، احتمالا نشان دهنده کلسترول و سطح بالای چربی و تری گلیسیرید است و افراد زیر 45 سال که این وضعیت را دارند، باید آن را به پزشک اطلاع رسانی کنند.

مشکلی برای بینایی به وجود نمی آید

اگر متوجه وجودِ این حلقه های رنگی داخل چشم شدید، خبر خوب این است که این اتفاق مشکلی را در بینایی تان ایجاد نمی‌ کند؛ اما ممکن است نشان دهنده بیماری‌ های قلبی عروقی باشد که باید این علامت را جدی بگیرید و به طور منظم وضعیت بدن؛ مخصوصاً قلب و سطح کلسترول خود را مورد بررسی قرار دهید.