۰ نفر

مبتلایان به فشارخون در مصرف این دارو احتیاط کنند!

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۳۷
کد خبر: 608533
مبتلایان به فشارخون در مصرف این دارو احتیاط کنند!

متخصصان علوم پزشکی در اسکاتلند نسبت به مصرف طولانی مدت داروی استامینوفن در مبتلایان به فشار خون بالا هشدار داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نتایج این مطالعه نشان داد افراد مبتلا به فشار خون بالا که از داروی استامینوفن با تجویز پزشک مصرف می کنند، ممکن است خطر حمله قلبی و سکته مغزی را در خود افزایش دهند.

متخصصان اسکاتلندی تاکید دارند پزشکان باید به خطرات و مزایایی که مصرف این دارو در طولانی مدت برای بیماران دارد، دقت داشته باشند.

هرچند، به گفته متخصصان، مصرف این قرص مسکن برای پایین آوردن تب و درمان سردرد بی خطر است.

همچنین برخی از متخصصان بر این باورند که برای تایید این یافته ها لازم است تحقیقات بیشتری روی تعداد بالاتری از افراد و در بازه زمانی طولانی تری انجام شود.

در سراسر جهان استامینوفن به عنوان یک درمان کوتاه مدت برای تسکین درد استفاده می شود، همچنین برای کنترل درد مزمن تجویز می شود، هرچند شواهد کمی از فواید مصرف طولانی مدت این دارو وجود دارد.

در این بررسی ۱۱۰ بیمار شرکت داشتند که دو سوم از آنان به دلیل ابتلا به فشار خون بالا دارو مصرف می کردند. در جریان انجام تحقیقات تعدادی از این افراد برای مدت دو هفته، چهار بار در روز قرص استامینوفن استفاده کردند. همچنین برای مدت دو هفته از شبه دارو مصرف کردند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، بررسی‌ها نشان داد که داروی استامینوفن عارضه فشار خون را که یکی از مهم ترین عوامل خطرزا در بروز حمله قلبی و سکته مغزی است، بسیار بیشتر از شبه دارو افزایش می دهد.