۰ نفر

هشدار درباره موج ششم کرونا

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸
کد خبر: 607238
هشدار درباره موج ششم کرونا

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه گروهی که در برابر واکسیناسیون مقاومت می‌کنند در معرض بیشترین خطر بوده و می توانند بیماری را در سطح جامعه پخش کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ حسین محمد صالحی دارانی با اشاره به آغاز موج ششم کرونا در کشور و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، بیان کرد: متاسفانه ما در سطح جامعه شاهد بودیم که عده ای در برابر تصمیم ستاد کرونا در خصوص واکسیناسیون اجباری واکنش نشان دادند و بحث نه به واکسن اجباری را مطرح کرده و مردم را تحریک کردند. ما دیدیم با تلاش وزارتخانه بهداشت و دولت در بحث واکسیناسیون عمومی آمار مبتلایان و فوتی هاد کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه گروهی که در برابر واکسیناسیون مقاومت می کنند در معرض خطر بوده و می توانند بیماری را در سطح جامعه پخش کنند. با توجه به آغاز موج ششم کرونا با سویه امیکرون و قدرت سرایت بالایی که این سویه دارد لازم است همه افراد جامعه هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با انجام کامل واکسیناسیون می توان تا حدی از شیوع گسترده این سویه جدید پیشگیری کرد. همان طوری که از آمارها مشخص است میزان مبتلایان و فوتی‌ها روز به روز در حال افزایش است. درست است که کارشناسان معتقد هستند که مرگ و میر این سویه کمتر است اما قدرت سرایت آن بالا بوده و نباید به هیچ وجه عادی انگاری شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم باید پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند و در اولین فرصت دزهای واکسن را دریافت کنند. از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا باید هر چه سریع‌تر در خصوص فعالیت مراکز آموزشی و ادارات و سایر مراکز در موج ششم تصمیم گیری شود. ما هرچه در این حوزه تعلل کنیم ممکن آسیب بیشتری متوجه کشور شود. ما امکانات درمانی محدودی داریم و پاسخگوی افزایش روزافزون مبتلایان نیست.

وی افزود: تعلل در تصمیم گیری فشار را بر کادر درمانی چند برابر می کند. فعالیت های آموزشی باید محدود شود. نباید کار را به اما و اگر بسپاریم. باید تدابیر جدی اتخاذ شود تا از شیوع گسترده  سویه امیکرون پیشگیری شود.