۰ نفر

احتمال ابتلای تزریق کنندگان دوز سوم به کرونا چقدر است

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۲۰
کد خبر: 607100
احتمال ابتلای تزریق کنندگان دوز سوم به کرونا چقدر است

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: تشدید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله گذاری و تهویه مناسب محیط و تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، موثر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ غلامرضا شریف زاده اظهار کرد: در آزمایش‌ها تاکنون ۱۱۵۲ مبتلای جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.

وی با بیان اینکه بیشترین بیماران این مدت مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس و قائنات بوده است، افزود: در این مدت موردی از فوت کرونا در استان گزارش نشد و تعداد فوتی ها همان هزار و۲۸۷ نفر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: هم اکنون نیز ۱۹۴ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۹۲ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند که حال دو نفر از آنان وخیم است.

وی بیان کرد: تا کنون ۵۶۴ هزار و ۴۸۴ نفر دز اول، ۵۱۰ هزار و ۲۷۰ نفر دز دوم، و ۱۶۵ هزار و ۳۸۱ نفر دز سوم را در استان تزریق کرده‌اند و در مجموع تا کنون یک میلیون و۲۴۰ هزار و ۱۳۵ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است؛ تنها ۲۳ درصد از افراد واجد شرایط در سطح استان دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

شریف زاده یادآور شد: تشدید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله گذاری و تهویه مناسب محیط و تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، موثر است.

مسئولان وزارت بهداشت می‌گویند: بیشتر بستری‌های کرونا در شرایط شیوع امیکرون، افرادی هستند که یا اصلا واکسن نزده‌اند و یا ۳ مرحله آن را تکمیل نکرده‌اند و مشخصا ابتلا در مواردی که واکسیناسیون دو نوبت و به ویژه سه نوبت را داشته‌اند بسیار خفیف است.

بر اساس آخرین رنگبندی شش شهر خراسان جنوبی در وضعیت قرمز قرار دارد که شامل؛ بیرجند، فردوس، نهبندان، سربیشه، سرایان و بشرویه هستند. شهرستان‌های طبس، قائنات، زیرکوه و درمیان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند. هم اکنون تنها شهرستان خوسف خراسان جنوبی در وضعیت زرد قرار دارد.