۰ نفر

قربانیان کرونا در هند از مرز نیم میلیون نفر عبور کرد

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۱۲
کد خبر: 607026
قربانیان کرونا در هند از مرز نیم میلیون نفر عبور کرد

بر اساس آمارهای رسمی، تعداد کل مبتلایان به کرونا در هند به ۴۱.۹۵ میلیون نفر رسیده که از این تعداد بیش از ۵۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزراش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت بهداشت فدرال هند از جان باختن ۱۰۷۲ هندی طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد که مجموع قربانیان کرونایی را به ۵۰۰ هزار و ۵۵ نفر می‌رساند.

به گزارش رویترز، هند در حال حاضر با موج سوم ویروس کرونا و سویه اومیکرون دست و پنجه نرم می‌کند و با بیش از ۴۱ میلیون مبتلا و نیم میلیون قربانی، پس از آمریکا در رتبه دوم کشور‌های مبتلا به کووید ۱۹ قرار داد.

به منظور جلوگیری از افزایش‌های موارد ابتلا، دولت هند سه چهارم از ۹۳۹ میلیون بزرگسال واجد شرایط خود را ملزم به تزریق دو دوز واکسن کرده است. مقامات هندی همچنین در حال انجام واکسیناسیون در نقاط دورافتاده این کشور هستند و کارکنان بهداشت خانه به خانه برای تزریق واکسن می‌روند.

اومیکرون شایع‌ترین سویه ویروس کرونا در حال حاضر است که سازمان جهانی بهداشت آن را «نگران کننده» نامیده است. از هفته گذشته اخباری مبنی بر شیوع زیرسویه جدیدی از امیکرون منتشر شده است؛ قابلیت انتقال این زیرسویه تا ۱.۵ برابر بیشتر از نوع اصلی اومیکرون است. گفتنی است سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده زیرسویه پنهان‌کار امیکرون موسوم به BA.۲ در ۵ کشور آفریقایی شناسایی شده است.دکتر نیکسی گومد، ویروس شناس منطقه ای سازمان بهداشت جهانی گفته است: ما هم اکنون شاهد ظهور زیر سویه BA.۲ در پنج کشور آفریقایی بوتسوانا، کنیا، مالاوی، سنگال، و آفریقای جنوبی هستیم. این موضوع به شدت نگران کننده است، زیرا شناسایی این زیر سویه بسیار دشوار است.