۰ نفر

چند درصد تهرانی ها به امیکرون مبتلا شدند؟

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳
کد خبر: 606746
چند درصد تهرانی ها به امیکرون مبتلا شدند؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که ۴۸ درصد مردم استان تهران به اومیکرون مبتلا شدند، گفت: امیکرون مخصوصا در کودکان به سرعت سرایت خواهد کرد و نباید این ویروس را دست کم گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حاشیه افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت جیلارد دماوند اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته شیوع ویروس کرونا در استان تهران به شدت رشد کرده که میزان بیماران سرپایی نسبت به بستری بیشتر است.

وی گفت: طبق آمار حدود ۴۸ درصد در شهر و استان تهران مبتلا به کرونا امیکرون شده‌اند که نشان دهند رشد بالای این ویروس است.

زالی بیان کرد: در شهرستان دماوند نیز رشد امیکرون بالا است و در حال حاضر ۲۳ بیمار که  از این تعداد چهار نفر از این افراد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: طبق نظر همکاران ما در دماوند، بیماران که به صورت سرپایی به بیمارستان ها مراجعه کردند، سه برابر شده است.

زالی گفت: امیکرون مخصوصا در کودکان به سرعت سرایت خواهد کرد و نباید این ویروس را دست کم گرفت.

وی ادامه داد: اگر هموطنان پروتکل های بهداشتی را همانند گذشته رعایت کنند و استفاده صحیح از ماسک را در دستور کار قرار دهند، این ویروس هم مانند گذشته کاهش پیدا خواهد کرد و شاهد کاهش این ویروس در کشور خواهیم بود.

در مراسم افتتاحیه امام جمعه، فرماندار و دیگر مسؤولان شهرستان دماوند حضور داشتند و اعتبار مرکز خدمات جامع سلامت جیلارد ۳۵ میلیارد ریال  است که ۲۹ میلیارد ریال آن را خیران اهدا کردند.