۰ نفر

افزایش مبتلایان اومیکرون

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۲۶
کد خبر: 606571
افزایش مبتلایان اومیکرون

عضو هیات علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه سویه جدید ویروس کووید ۱۹ بیشتر افراد کم سن و سال به ویژه کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، گفت:‌ تاکنون ۳۲ هزار مورد جدید مبتلا به ویروس جدید در سطح کشور شناسایی‌ شده و این رقم تا ۲ هفته دیگر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رییس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۲ هزار مورد جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است و افراد نسبت به تزریق دز سوم واکسن برای پیشگیری از شیوع سویه جدید کرونا اقدام کنند.

محمدمهدی گویا روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در محل فرمانداری شهرستان آستارا اظهار داشت:‌ سویه جدید ویروس کووید ۱۹ باعث مبتلای همه افراد ساکن در یک محیط بسته می‌شود، اما شدت بیماری و آمار مرگ‌ و میر آن بسیار پایین است.

رییس مرکز بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سویه جدید ویروس کرونا در افراد دارای بیماری‌ های مزمن بسیار خطرناک است، بیان کرد: آن ‌دسته از افرادی که سه نوبت واکسن کرونا را دریافت نکرده ‌اند در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

عضو هیأت علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه سویه جدید ویروس کووید ۱۹ بیشتر افراد کم سن و سال به ویژه کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، گفت:‌ تاکنون ۳۲ هزار مورد جدید مبتلا به ویروس جدید در سطح کشور شناسایی‌ شده و این رقم تا ۲ هفته دیگر افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: سن دریافت واکسن کووید ۱۹ در نوجوانان کاهش پیداکرده است و افراد ۹ تا ۱۸ سال نیز می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مجاز نسبت به ایمن‌ سازی خود اقدام کنند.

گویا ادامه داد: پروتکل های بهداشتی توسط رانندگان خارجی در مرز آستارا رعایت نمی شود و بیشتر آنها ماسک نمی زنند و مسئولان باید در چارچوب قانون اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

عنایت رضایی ‌پور سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا نیز اظهار کرد:‌ نهادها و ادارات دولتی موظف هستند نسبت به توجیه، اقناع‌ سازی و همراه‌ سازی خانواده‌ ها و جامعه هدف خود اقدام کنند.

فرید بصیری‌ مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز گفت: تاکنون ۱۸ درصد از مردم این شهرستان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این آمار بسیار ناچیز است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.