۰ نفر

بیمارستان‌ های کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹
کد خبر: 606303
بیمارستان‌ های کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: پیش بینی می شود با روند افزایشی موجود، طی هفته های آینده بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، قادر به پذیرش همه بیماران نیازمند بستری کرونایی نباشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛  پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: هم اکنون ۹۱ نفر در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۴ نفر مبتلای قطعی و ۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهارکرد: پیش بینی می شود با روند افزایشی موجود، طی هفته های آینده بیمارستانهای استان، قادر به پذیرش همه بیماران نیازمند بستری کرونایی نباشند. در پیک جدید کرونا، خطر عمده برای بیماران مسن، دارای بیماری زمینه ای و اطفال می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۸۶هزار و ۶۴۹ مورد گزارش شده است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از ۶۵۴ نمونه پی سی آر و رپید تست دریافت شده ۳۵ درصد مثبت جدید بودند(در هفته های قبل حدود ١٠ درصد موارد مثبت بود) و بیشترین موارد مربوط به شهرستانهای بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و بهمئی هستند.

وی ادامه داد: تجمعات، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، سرایت پذیری بالای امیکرون و حضور در مناطق پرخطر از مهمترین دلایل افزایش موارد کرونا در استان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: واکسیناسیون، رعایت فاصله فیزیکی،  استفاده از ماسک  با کیفیت، عدم حضور در هر تجمعی و پرهیز از خروج از خانه بجز در موارد ضروری از توصیه های مهم ما به مردم است.