۰ نفر

اهمیت شروع به موقع درمان در بیماران سرطانی

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷
کد خبر: 605942
اهمیت شروع به موقع درمان در بیماران سرطانی

عضو انجمن رادیوتراپی ایران گفت: تشخیص زودهنگام و شروع به موقع درمان در بیماران سرطانی دارای اهمیت زیادی است و ترس از کرونا نباید باعث تاخیر در درمان آنها شود.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ طیبه طاهری پناه افزود: با شیوع و همه گیری کرونا و ایجاد ترس از مراجعه حضوری افراد برای تشخیص بیماری و شروع روش های درمانی و همچنین عدم مراجعه برخی از بیماران برای ادامه درمان خود، باعث پیشرفت بیماری در این افراد شده و مراجعه دیگر بیماران در مراحل پیشرفته تر را شاهد بودیم.

وی توجه به اهمیت تشخیص زود هنگام و شروع به موقع درمان های مناسب  را یادآور شد و ادامه داد: شروع و پیگیری به موقع بیماری در افراد بسیار ضروریست و در نتیجه درمان و طول عمر بیمار بسیار حائز اهمیت است.

طاهری پناه اظهار داشت: در همه جای دنیا در زمان اپیدمی کرونا درمان های مرتبط با سرطان به صورت استاندارد و در مواردی با تغییرات کوچکی در پروتکل های درمانی ادامه دارد و ترس از کرونا باعث تاخیر در درمان نمی شود.

دبیر  ششمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی که در روزهای ۲۷ الی ۲۹ بهمن ماه برگزار می شود، تصریح کرد: کنگره امسال با  همراهی انجمن های اروپایی رادیوتراپی آنکولوژی ESTRO و مدیکال آنکولوژی ESMO و با ارائه جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی سرطان در زمینه های مختلف توسط سخنرانان مطرح داخلی و خارجی و به صورت حضوری و وبینار برگزار می شود.

طاهری پناه با اشاره به دو مبحث مهم طب تسکینی و تومورهای اطفال در این کنگره، افزود: روش های جدید جراحی آنکولوژی و تکنیک های مدرن رادیوتراپی، داروهای جدید در زمینه درمان سرطان، فیزیک پزشکی، تکنولوژی پرتو درمانی و رادیو بیولوژی و پرستاری شیمی درمانی از مهمترین پنل ها و بخش های این رویداد است.