۰ نفر

تعطیلی مدارس شهرهای قرمز و نارنجی خراسان جنوبی

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸
کد خبر: 605940
تعطیلی مدارس شهرهای قرمز و نارنجی خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مهدکودک‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان‌های نارنجی و قرمز این استان با موافقت استاندار از امروز به مدت ۱۴ روز تعطیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ کامبیز مهدی‌زاده افزود: با توجه به وضعیت همه‌گیری کرونا و برابر تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا با موافقت استاندار خراسان جنوبی، آموزش در مهدکودک‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در شهرستان فردوس با وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیرجند و طبس با رنگ‌بندی نارنجی برای پیشگیری از همه‌گیری و انتقال ویروس کرونا به مدت ۱۴ روز غیرحضوری شد.

وی اظهار داشت: تصمیم‌گیری برای ادامه فعالیت آموزش حضوری بعد از مدت تعیین شده به شرایط بیماری بستگی دارد.

براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور در حال حاضر شهرستان فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، درمیان، نهبندان، قاینات و سرایان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و زیرکوه و خوسف در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

پیش از این تصمیم با توجه به شیوع گسترده کرونا در شهرستان فردوس و با موافقت استاندار خراسان جنوبی، تعطیلی مدارس این شهرستان که از اواسط هفته گذشته اعمال شده بود، تا پایان هفته جاری تمدید شد.

روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی از هفته اول بهمن ماه افزایشی شده و در شهرستان فردوس این افزایش نسبت به میانگین استان بالاتر بوده به طوری که هفته گذشته از زرد به نارنجی و سپس قرمز تغییر رنگ داد و سویه غالب در این شهرستان اُمیکرون است.

شهرستان‌های بیرجند و طبس هم که در رنگ‌بندی قبلی، زرد بودند در هفته جاری به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در روز گذشته (دوشنبه) براساس نتایج هزار و ۵۹۴ آزمایش انجام شده در خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت اخیر، ۷۸۴ بیمار کرونایی جدید در این استان شناسایی شدند که یک رکورد محسوب می‌شود.