۰ نفر

بهترین راه جلوگیری از اومیکرون

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۳۷
کد خبر: 605780
بهترین راه جلوگیری از  اومیکرون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بهترین و ساده ترین راه پیشگیری از ابتلا به امیکرون، دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است و نباید با تصور خفیف بودن امیکرون و ساده انگاری، در دام این سویه جدید کرونا گرفتار شویم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یکصد و هجدهمین جلسه کارگروه نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی قم، صبح امروز در سالن بهورز واقع در ساختمان مرکز بهداشت استان قم ، برگزار شد.

در این جلسه سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به اینکه علائم امیکرون از دلتا خفیف‌تر است، اظهار کرد: با توجه به قدرت سرایت بیشتر این سویه تعداد موارد ابتلا بالا خواهد رفت و در ادامه تعداد موارد بستری نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه تخت‌های بیمارستانی اشغال می‌شوند و عدم دسترسی به خدمات، منجر به افزایش موارد مرگ و میر خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر نوعی عادی انگاری و ساده انگاری در سطح جامعه وجود دارد ولی باید همه به زدن ماسک و فاصله گذاری فیزیکی و دوری از تجمعات خانوادگی، حتی پس از تزریق واکسن اقدام کنند تا شاهد بازگشت وضعیت بهتر رنگ بندی کرونایی و حفظ سلامت مردم باشیم.

محبی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در صنوف مورد تاکید است، افزود: رعایت الزامات فاصله گذاری اجتماعی، افزایش نظارت بر موارد مرتبط از جمله برقراری تهویه مناسب، جلوگیری از تجمعات و ازدحامات غیرضروری، الزام استفاده از ماسک، رعایت نکات مربوط به غربالگری و سلامت سنجی و همچنین جلوگیری از حضور افراد بیمار و پرخطر در اماکن صنفی، صنعتی، فرهنگی، هنری، ادارات و سازمانها توسط متولیان برای جلوگیری از شیوع بیماری افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مدارس یکی از کانونهای بسیار حساس و پراهمیت می باشند و در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی می توانند بعنوان کانون خطر محسوب شوند،  بایستی با دقت بیشتری توسط بازرسین کنترل شوند. گفتنی است در این جلسه با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی استان و بدلیل افزایش موارد مثبت و پایین بودن رعایت پروتکلهای بهداشتی، غیرحضوری شدن کلاسها در مدارس پیشنهاد شد.