۰ نفر

پیشگیری از کمر درد با این روش

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳
کد خبر: 605226
پیشگیری از کمر درد با این روش

رییس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:اگر ما بتوانیم ورزش‌های مناسب انجام دهیم که در آن عضلات لگن و کمر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کنیم و همچنین رعایت آرگونومی به خوبی صورت گیرد، یعنی از صندلی، میز، تشک استاندارد استفاده کنیم و به نحوه ایستادن و خوابیدن مناسب توجه شود، می‌توان از بروز کمردرد پیشگیری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ احمد مؤمن‌زاده رییس انجمن فیزیوتراپی ایران ، در پاسخ به این پرسش که «علت بروز کمردرد در افراد چیست؟»، اظهار داشت: بر اساس آمار 85 درصد کمردردها مکانیکال است؛ به عبارتی در اغلب موارد علت اصلی کمردرد ضعف عضلات، گرفتن عضلات و فشار بیش از حد به ستون فقرات است که در صورت ادامه وضعیت ممکن است سائیدگی و دیسک کمر ایجاد شود.

وی ادامه داد: طبیعی است که اگر ما بتوانیم ورزش‌های مناسب انجام دهیم که در آن عضلات لگن و کمر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کنیم و همچنین رعایت آرگونومی به خوبی صورت گیرد، یعنی از صندلی، میز، تشک استاندارد استفاده کنیم و به نحوه ایستادن و خوابیدن مناسب توجه شود، می‌توان از بروز کمردرد پیشگیری کرد.

رییس انجمن فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: انجام ورزش‌های مناسب می‌تواند باعث افزایش خون رسانی در ناحیه درد شده و التهاب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کم کند؛ ضمن اینکه درمان‌های دستی نیز می‌تواند به بهبودی بیمار کمک کند.