۰ نفر

مسواکی که در صورت نیاز به دندانپزشک هشدار می‌ دهد!

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹
کد خبر: 604994
مسواکی که در صورت نیاز به دندانپزشک هشدار می‌ دهد!

یک شرکت سوئیسی مسواکی را طراحی کرده که در صورت نیاز به مراجعه به پزشک، هشدار می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت سوئیسی "زامیگو" یک دستگاه هوش مصنوعی ابداع کرده است که برای نظارت بر سلامت دهان و دندان از دهان عکس می‌گیرد و در صورت نیاز به مراجعه به پزشک، هشدار می‌دهد.

این دستگاه که به شکل مسواک برقی طراحی شده، برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده نمی‌شود؛ بلکه حلقه موی چرخان را با یک دوربین دیجیتال ضد آب کوچک که توسط هشت چراغ LED احاطه شده است، جایگزین می‌کند تا هر گوشه دهان را به وضوح روشن کند.

دوربین این برس تصاویر میکروسکوپی از دندان‌ها و لثه‌ها را می‌گیرد که در عرض چند ثانیه توسط یک سیستم هوش مصنوعی در اپلیکیشن موبایلی که اعلان‌هایی از وضعیت دندان‌ها و لثه‌ها را ارائه می‌دهد، تجزیه و تحلیل می‌شود.

Severin Stalder، بنیانگذار Zamigo می‌گوید: کاربران بلافاصله متوجه میزان تمیزی دندان‌های خود شده و قسمت‌هایی که نادیده گرفته شده را نشان می‌دهد.

عملکرد این دستگاه ساده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد و همیشه بعد از مسواک زدن از آن استفاده می‌شود. کاربر سر دستگاه را در دهان قرار داده و دکمه‌ای را برای گرفتن مجموعا شش عکس از دندان‌های بالا و پایین فشار می‌دهد.

تصاویر به‌صورت بی‌سیم به یک برنامه موبایل iOS منتقل می‌شوند، جایی که برخی از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مسئول بررسی لکه‌ها، تارتار یا التهاب لثه در چند ثانیه هستند.

برخی از الگوریتم‌های توسعه‌یافته توسط متخصصان دندانپزشکی بوده که پایگاه داده‌ای از هزاران تصویر گرفته‌شده به نام Zamigo را تجزیه و تحلیل و مشکلات هر یک را شناسایی کردند. این دستگاه می‌تواند به آن‌ها توصیه کند که به دندانپزشک مراجعه کنند.

این دستگاه که دارای نمایشگر سطح باتری و وضعیت اتصال است، به گونه‌ای طراحی شده که همه بزرگسالان یا کودکان، می‌توانند از آن استفاده کنند.