۰ نفر

بستری افراد واکسینه نشده در ایتالیا افزایش یافت

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱
کد خبر: 604871
بستری افراد واکسینه نشده در ایتالیا افزایش یافت

همزمان با گسترش شیوع کرونای اومیکرون در ایتالیا، بخش های بیمارستانی در اشغال افراد مسنی درآمده که در کووید-۱۹ واکسینه نشده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از اواخر سال گذشته میلادی سویه اومیکرون سراسر ایتالیا را فرا گرفته و طبق داده‌ها احتمال دارد افراد مسن واکسینه نشده در برابر کرونا و آنهایی که چهار ماه یا بیشتر از تزریق دُز اولیه واکسنشان گذشته و نسبت به دریافت دُز یادآور اقدام نکرده اند، در بیمارستان بستری شوند یا بر اثر بیماری جان خود را از دست دهند.

به گفته پزشکان ایتالیایی، موارد پذیرش در بیمارستان‌ها روند افزایشی پیدا کرده و نشانه آن است موج کنونی که با بروز سویه اُمیکرون در اواخر ماه نوامبر شروع شد به اوج خود نزدیک شود.

طبق اعلام مقامات ایتالیایی، میزان بستری شدن مبتلایان به کرونا در میان افراد واکسینه نشده در بازه زمانی سوم دسامبر تا دوم ژانویه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۴۸.۵ مورد بوده که این رقم در بازه زمانی ۱۹ نوامبر تا ۱۹ دسامبر ۱۷۲.۴ مورد بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین در میان گروه واکسینه نشده، افراد بالای ۸۰ سال بیشترین پذیرش را به خود اختصاص داده اند و پس از آن افراد ۶۰ تا ۷۹ ساله قرار دارند.