۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اگر نگران ابتلای فرزندتان به کرونا هستید، بخوانید

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲
کد خبر: 604622
اگر نگران ابتلای فرزندتان به کرونا هستید، بخوانید

باتوجه به اوج‌گیری دوباره کرونا و ورود به پیک ششم، پزشکان و متخصصان، تزریق دوز سوم واکسن را برای بزرگسالان امری مهم و ضروری تلقی می‌کنند.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ با گسترده‌شدن  واکسیناسون، تعداد فوتی‌ها و مبتلایان کرونایی به مرور زمان کاهش یافت؛ این کاهش روز به روز ادامه داشت که اومیکرون دوباره سیل بیماری در کشور را افزایش داد.

هرچند غالب بزرگسالان، پیش از ورود اومیکرون واکسینه شده بودند، اما نگرانی برای کودکانی که واکسن نزده بودند در این بین به یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها تبدیل شده بود.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا برای کودکان بالای ۵سال واکسن تزریق می‌کنند. در روزهای اخیر زمزمه‌هایی از آغاز واکسیناسیون کودکان به گوش می‌رسد. واکسیناسیون کودکان از ۶بهمن ماه در تهران آغاز شد؛ رییس اداره ایمن‌سازی وزارت بهداشت نیز در این باره گفته بود: همه مراکز واکسیناسیون به کودکان ۹ تا ۱۲ساله، واکسن‌های سینوفارم و یا پاستوکووک تزریق می‌کنند.

باوجود اینکه خانواده‌های کودکان ۹ تا ۱۲ساله با واکسیناسیون کمی خاطرشان جمع می‌شود؛ اما هنوز خانواده‌هایی که کودک زیر ۹ساله دارند، نگرانند که کودکشان به سویه جدید مبتلا شود.

یک پزشک متخصص در این باره گفت: اگر نگران فرزندان خود هستید، باید دوز سوم واکسن را جدی بگیرید؛ در واقع بهترین راه برای محافظت از فرزندتان این است که خودتان دوز سوم واکسن را تزریق کنید.

تزریق واکسن به کودکان مشکلی برای کودک ایجاد می‌کند؟

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که فواید واکسینه شدن کودکان به اندازه ای است که ارزش «ریسک» کردن دارد. نمی توانیم به راحتی از کنار نکات مثبت واکسن گذر کنیم. واقعیت آن است که هر چه تعداد بیشتری واکسینه شوند احتمال انتقال و آلوده شدن افراد کمتر می‌شود.