۰ نفر

شفاف شدن پوست چرب با این روش

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷
کد خبر: 604475
شفاف شدن پوست چرب با این روش

در فصل تابستان معمولا پوست صورت چرب می شود که برای زیبایی، صاف و شفاف شدن پوست های چرب در این فصل می توان از ماسک های خانگی ساده با مواد طبیعی استفاده کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ هوای گرم تابستان معمولا پوست افراد را چرب می کند. بسیاری از مردم اغلب روش آرایش را برای پنهان کردن عیوب انتخاب می کنند، اما همه نمی دانند چطور آرایش مناسب خود را انتخاب کنند. بنابراین، پیدا کردن درمان های خانگی طبیعی برای پوست درخشان برای درست کردن ماسک های پوست چرب و شفاف بسیار مهم و ضروری است.

درمان های خانگی برای پوست درخشان در تابستان برای مراقبت از پوست - بهترین توصیه های مراقبت از پوست:

راه های زیادی برای ایجاد درخشندگی پوست در خانه وجود دارد که به شدت موثر است و زنان باید یاد بگیرند و این درمان های خانگی را انجام دهند. به یاد داشته باشید که بهترین راه برای ماسک صورت را انتخاب کنید که بتوانید پوست خود را درخشان کنید.

در این بخش از سلامت پوست در  انواع مختلفی از ماسک ها برای پوست چرب و روغنی که از میوه ها گرفته شده آورده شده است - درمان های خانگی موثر برای پوست درخشان در تابستان. نسبت به این ماسک های طبیعی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

شفاف شدن و زیباسازی پوست چرب

1. عطر

این اولین داروی خانگی برای داشتن پوست درخشان در تابستان است که ما در این بخش کامل رازهای زیبایی پوست چرب در در حال افشا کردن هستیم و امیدواریم افراد یاد بگیرند و به یاد داشته باشند که از آن استفاده کنند.

همین ابتدا بگوییم که اگر در اثر مشکل یا عوارضی دچار پوسته پوسته شدن پوست صورت شده اید، شما نباید عطر (گلاب )را استفاده کنید. در عوض، باید به پوست خود اجازه دهید که به طور طبیعی تعادل خود را به دست آورد سپس می توانید گلاب را روی صورت ماساژ دهید تا اینکه کاملا خشک شود.

بعد از آن، از پنبه پاک کننده آرایشی استفاده کنید تا به آرامی پوست را پاک کنید تا کثیفی را از سطح پوست ببرید و از عمق منافذ پوست بیرون آورید تا تاثیر تعادل بهینه را به دست آورید. پوست تازه، تمیز و متعادل یک شرط مهم برای احیای سلول های پوست و التیام جراحت است و به پوست کمک می کند مواد مغذی را جذب کند که به راحتی به آن نیاز دارد و در نتیجه پوست تیره را به طور موثر اصلاح می کند.

2. سفید و پاک کننده پوست صورت :

این بار، تمیز کردن صورت تنها با استفاده از کرم تمیز کننده کافی نیست. باید کمی از تمیز کننده های ملایم ناشی از مواد طبیعی را برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید، و سپس یک محلول تمیز کننده صورت خود را با تاثیر سفید کننده ای که برای شستن پوست خود دارید، ایجاد کنید.

این می تواند برای تمیز کردن صورت همراه با ماساژ صورت به منظور جذب مواد مغذی و کاهش پوست برنزه استفاده شود. برخی از انواع ساده سفید کنندهایی که می توانید از آن ها استفاده کنید عبارتند از چای سبز، شیر، آب برنج، عصاره هندوانه، عصاره خیار، آب گوجه … برای سفید شدن پوست، می توانید کمی آب لیمو به آن اضافه کنید.

برای شفاف شدن پوست چرب چه باید کرد؟

3. تعادل رژیم غذایی روزانه

رژیم غذایی روزانه شامل میوه ها و سبزیجات، کلید رژیم غذایی سالم و متعادل برای پوست روشن تر است. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج بسیار غنی از آنتی اکسیدان - لئوتین- آهن، حامل اکسیژن به پوست و ویتامین آ هستند که به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند.

ماهی قزل آلا و دیگر ماهی های بزرگ دریایی شامل اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می توانند به تغذیه پوست کمک کنند و سپس چین و چروک را کاهش دهد. این در حقیقت یکی از بهترین درمان های خانگی برای پوست درخشان در تابستان است که مردم نباید آن را نادیده بگیرند.

4. پرهیز از تابش نور خورشید

بهترین راه برای جلوگیری از چروک این است که از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید جلوگیری کنید. قرار گرفتن در معرض تششعات ماورا بنفش ب و یو وی سبب افزایش 90 % علائم پیری زودرس پوست از جمله چین و چروک می گردد.

کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی می تواند به جلوگیری از چروک و اثرات مضر خورشید کمک کند. بنابراین، این در واقع یکی از بهترین درمان های خانگی برای پوست درخشان پوست روغنی در تابستان است که مردم باید آن را یاد بگیرند و از آن استفاده کنند.

5. وضعیت ذهنی خود را خوب حفظ کنید

در زندگی همیشه باید ذهن راحت، سرگرم باشد و از استرس غیر ضروری دور نگه داشته شود همچنین باید سعی کنید عصبانیت، استرس و خستگی را مدیریت کنید چون استرس باعث آسیب پوست، رشد آکنه، پوست خشک، پوست چروکیده، و کدر می شود. بنابراین، باید لحظات آرامش بخش را خلق کنید و هر روز چیزهای زیادی را به عنوان یک حس راحتی برای خود ایجاد کنید

6. محیط زندگی را تمیز نگه دارید

به خصوص، پوست فقط می تواند زیبایی و شرایط سالم خود را حفظ کند و توانایی مقاومت در برابر اثرات مخرب محیط زیست را در زمانی که تمیز است، داشته باشد. هر روز صبح، بعد از بیدار شدن با کمی آب سرد و تمیز کننده بدون الکل، صورت خود را تمیز کنید. و بعد از یک روز طولانی آرایش، آرایش پوست را در طول شب تمیز کنید تا به پوست تنفس دهید.

7. زردچوبه

مطالعات بسیاری وجود داشته است که اثر بسیار عالی زرد چوبه را بعد از تولد، از جمله تاثیر بر پوسته سازی پوست، درمان آکنه، کاهش زخم، کاهش زخم، انقباض عضلانی، انقباض پوست، و سفید کردن، نشان داده اند. این در واقع یکی از درمان های خانگی موثر برای پوست درخشان در تابستان است که افراد باید یاد بگیرند و از آن استفاده کنند!

8. ورزش کنید

در روز 15 تا 20 دقیقه وقت صرف ورزش کنید، و این نه تنها به حفظ سلامتی بدن کمک می کند، بلکه بسیاری از سموم و محصولات زائد را در بدن از طریق غدد تعریق حذف می کند. به علاوه، مردم باید برای ترویج اثربخشی آن به تمرین ادامه دهند. این هم از بهترین درمان های خانگی برای پوست درخشان در تابستان است که همه باید بدانند و به خاطر داشته باشند که از آن ها استفاده کنند.

9. خواب کافی

یکی از بیماری های مزمن زنان شاغل بیدار ماندن تا دیر وقت است که می تواند منجر به کمبود خواب در روز بعد شود و باعث استرس و خستگی زیاد در کار می شود. بیدارماندن طولانی مدت باعث تغییرات هورمونی، تحریک تکثیر دانه ملانین - علت اصلی تیره شدن پوست می شود. بنابراین برای داشتن پوست زیبا باید زودتر بخوابید و خواب کافی داشته باشید - حداقل 8 ساعت در روز.

10. موم عسل

نمی توانیم اثر موم را نادیده بگیریم. موم عسل تاثیر زیادی بر مرطوب کنندگی پوست دارد و پوست را صاف و سفید می کند و اثرات عوامل محیطی بر روی پوست را به حداقل می رساند. اگر بدانید چطور از موم درست استفاده کنید، تاثیر زیادی بر روی پوست خواهد گذاشت و به شما کمک خواهد کرد تا توانایی ضدباکتریایی بهتری داشته باشید.

وقتی نیاز دارید از آن استفاده کنید، مقدار کمی از موم بردارید و حدود 1 تا 2 ساعت در یخچال بگذارید. در این میان 30 گرم چربی گوسفند بردارید، آن را بزنید و روغن گیاهی و موم را با هم بزنید مخلوط را قبل از رفتن به خواب روی صورت بزنید. این روش زیبایی به شما کمک می کند که اگر آن را به طور منظم به کار ببرید، پوست صاف داشته باشید.

11.پوسته پوسته کردن

سریع ترین راه برای کمک به این که پوست دوباره براق شود، پوسته سازی منظم است. این کار به پوست کمک می کند که به سرعت از سلول های مرده پوست که در سطح ساکن هستند خلاص شوید و به احیای پوست کمک کنید و آن را تازه و تمیز کنید. شما باید به خاطر داشته باشید که از راه حل های پوسته سازی پوست استفاده کنید که نرمی ویژه ای دارند و برای پوست تان مناسب هستند تا از آسیب غیر ضروری اجتناب کنید.

12. شکلات

شکلات فلانوئید دارد - آنتی اکسیدانی که می تواند پوست را در برابر آفتاب سوختگی حفظ کند، گردش خون را بهبود می بخشد، رطوبت پوست را حفظ و سوختگی پوست را کاهش می دهد. با این حال باید در رژیم غذایی متعادل شکلات بخورید اما زیاده روی نکنید.

13. مرطوب کردن پوست

اگر کم خواب هستید مرطوب کننده های عالی می توانند نجات دهنده خوبی برای پوست باشند. کمبود رطوبت باعث می شود که پوست بی روح و رنگ پریده به نظر برسد. بنابراین تنبل نباشید هر روز رطوبت را به پوست اضافه کنید. می توانید هر روز صبح با یک لیوان بزرگ آب شروع کنید و برخی از محلولهای حاوی ویتامین ث ، مانند عصاره لیمو را بنوشید.

14. یخ

این به احتمال زیاد آسان ترین روش خانگی برای درخشان کردن پوست است که می توانید برای روشن تر شدن پوست استفاده کنید. با این حال، در عرض چند دقیقه بسیار موثر است. فقط باید از یخ استفاده کنید و تمام صورت خود را بمالید (اگر در دسترس یخ نداشته باشید، می توانید آن را با آب سرد جذب شده در یک حوله عوض کنید). یخ، گردش رگ های خونی را تحریک کرده و تقویت می کند، منافذ را کوچک می کند و پوست را به سرعت تازه می کند.

15. سیب زمینی شیرین

حاوی ویتامین ث، پتاسیم و بتا کارتوئن هستند که می توانند به طور طبیعی پوست را روشن کنند. طبق مطالعات اخیر، سیب زمینی شیرین رتبه اول را در ارزش غذایی در مقایسه با سایر سبزیجات دارد. بنابراین، اغلب باید سیب زمینی شیرین را به رژیم غذایی روزانه اضافه کنید و همچنین یک لیوان آب بنوشید تا میزان ویتامین را برای زیبایی پوست افزایش دهید.

16. آب هویج

ما نمی توانیم طعم شیرین عصاره هویج را انکار کنیم و این سبزی ریشه می تواند به بدن کمک کند مقدار زیادی از ویتامین آ را شارژ کند. تنها 250 میلی لیتر از عصاره هویج ، 20 هزار میلی گرم ویتامین آ را تامین خواهد کرد که می تواند به بهبود دید چشم و جلوگیری از خشک شدن پوست کمک کند.

عصاره هویج نیز یک توصیه عالی برای درمان آکنه است زیرا تاثیر سم زدایی کبد شدیدی دارد. علاوه بر این، هویج بسیار غنی از ویتامین ث است که پوست را تغذیه می کند تا از تیره شدن پوست جلوگیری کند.

17. آرد و ماست

مواد لازم در این دستورالعمل بسیار ساده و آسان در هر فروشگاه مواد غذایی است.

مواد لازم:

    1 قاشق چای خوری آرد

    یک قاشق سوپ خوری ماست

چگونه از آن استفاده کنیم:

این مخلوط را به خوبی بزنید و به صورت بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

18. تخم مرغ و عصاره لیمو

این دستورالعمل شامل مواد بیشتری در میان داروهای خانگی برای پوست درخشان است اما درست کردن آن در منزل بسیار آسان است به طوری که باید سعی کنید پوست درخشان داشته و پوست چرب را کاهش دهید.

مواد لازم:

    نصف قاشق سوپ خوری عصاره لیمو

    یک پوست لیمو ترش (با پوست سفید)،

    یک قاشق چای خوری روغن زیتون،

    زرده تخم مرغ.

چگونه از آن استفاده کنیم:

تمام مواد مختلف را در یک مخلوط کن ترکیب کنید، آن ها را به خوبی تکان دهید و 20 دقیقه روی صورت بمالید. سپس با تکه پنبه به صورت بمالید و بعد آن را با آب گرم بشویید.

19. توت فرنگی ، عسل و آرد

مواد لازم:

    2 عدد توت فرنگی

    1 قاشق سوپ خوری عسل

    1 قاشق سوپ خوری آرد

چگونه از آن استفاده کنیم:

توت فرنگی را با آرد مخلوط و سپس عسل را به مخلوط اضافه کنید. مخلوط را به خوبی بزنید و آن را 20 دقیقه روی صورت بزنید. بعد از آن، صورت را با آب گرم بشویید. همچنین می توانید توت فرنگی را با شیر و عسل بدون آرد مخلوط کنید. این یکی از بهترین درمان های خانگی برای پوست درخشان در تابستان است.

20. سفیده تخم مرغ با خیار

مواد لازم:

    خیار پوست کنده

    1 عدد سفیده تخم مرغ

    1 قاشق سوپ خوری ماست

    دو قطره عسل

    یک قاشق سوپ خوری آب لیمو تازه

چگونه از آن استفاده کنیم:

سفیده تخم مرغ را بزنید تا پف کند. آن را با عصاره خیار تازه، عصاره لیمو و عسل مخلوط کنید. سپس این مخلوط را مستقیما روی سطح پوست بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. این نوع ماسک صورت به تنظیم چربی و کوچک کردن منافذ کمک می کند.

 ماسک سفیده تخم مرغ با خیار

ماسک خیار برای شفاف شدن پوست چرب

روش تهیه ماسک طبیعی برای پوست چرب

21. گوجه و عسل

گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است که به جلوگیری از فرآیند سالخوردگی پوست کمک می کند. علاوه بر این، پتاسیم و ویتامین ث در گوجه فرنگی می توانند به کاهش میزان چربی پوست و منافذ کمک کنند.

این هم یکی از بهترین درمان های خانگی برای پوست درخشان

مواد لازم:

    100 گرم گوجه فرنگی

    یک قاشق چای خوری عسل

چگونه از آن استفاده کنیم:

آب گوجه فرنگی را بگیرید یک قاشق چای خوری عسل را به عصاره گوجه فرنگی اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت بمالید و 20 دقیقه بگذارید. صورت را با آب تمیز بشویید.

22.سیب زمینی و ماست

این یک ماسک صورت نسبتا معمولی است که به خاطر تاثیرات شگفت انگیز آن برای مراقبت از پوست مشهور است. این همچنین آخرین داروهای خانگی برای پوست درخشان برای افرادی با پوست چرب است

مواد لازم:

    1 / 2 سیب زمینی

    2 قاشق سوپ خوری ماست

    2 قاشق سوپ خوری روغن نعناع

چگونه از آن استفاده کنیم:

سیب زمینی،را بجوشانید پوست کنده و خرد کنید و به مخلوط ماست و روغن نعناع اضافه کنید و خوب بزنید. مخلوط را 15 دقیقه روی صورت بمالید. ماست می تواند به سفید کردن و نرم کردن پوست کمک کند؛ مناتول به خنک کردن پوست کمک می کند و منافذ را تمیز نگه می دارد؛ و سیب زمینی پوست را نرم نگه می دارد.

این فهرست 22 نکته مفید و درمان های خانگی طبیعی که در بخش سلامت پوست  گفتیم برای پوست درخشان در تابستان است که من شخصا فکر می کنم برای بسیاری از خوانندگان و دیگر افرادی که واقعا پوست خود را دوست دارند و تمایل به رهایی از پوست چرب دارند، مفید است.

این درمان های خانگی موثر هستند چون توسط علم و 100 % طبیعی ثابت شده اند به طوری که افراد نباید در مورد اثربخشی و ایمنی آن نگران باشند ولی مثل همیشه اگر مشکل پوستی خاصی دارید و از حساسیت رنج می برید هرگز بدون تجویز و مشورت با پزشک از آنها استفاده نکنید.