۰ نفر

تهدید اومیکرون بیخ گوش استان فارس

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبر: 604390
تهدید اومیکرون بیخ گوش استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا، تاکید کرد که موج کرونای اومیکرون فارس را تهدید می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ عباس رضائیان‌زاده پنجشنبه ۷ بهمن به خبرنگاران گفت: با ساده انگاری مردم در خصوص سویه امیکرون و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی و روند کند مراجعه هم استانی ها برای تکمیل چرخه واکسیناسیون، احتمال رخداد موج امیکرون بسیار زیاد است.

او ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد موارد تشخیص داده شده کرونا در استان، مبتلا به سویه امیکرون هستند و با افزایش مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا و موارد بستری، نگران روزهای پیش رو هستیم.

۶ درصد مردم فارس هیچ واکسنی نزده‌اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هنوز ۶ درصد از مردم برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند، تاکید کرد: با توجه به سرایت پذیری بالای این سویه و احتمال بالای ابتلای مجدد در آن، تکمیل چرخه واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، راه برون رفت از این بحران است.

رضائیان زاده با اشاره به فعالیت ۴۱ مرکز منتخب تشخیص و درمان سرپائی کرونا(۱۶ساعته) در استان فارس، از عموم مردم استان خواست تا در صورت دارا بودن علایم ابتلا به کرونا، تماس خود را تا حد ممکن با اطرافیان کاهش داده و پیش از هر اقدامی، به این مراکز مراجعه کنند.