۰ نفر

تراژدی کرونا در آمریکا

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۲۷
کد خبر: 604155
تراژدی کرونا در آمریکا

طبق داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۷ روز اخیر به‌طور متوسط روزانه ۲۱۹۱ نفر در آمریکا بر اثر کرونا فوت شده‌اند که نسبت به قبل از شناسایی اومیکرون ۱۰۰۰ فوتی بیشتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مرگ و میرهای ناشی از کرونا در ایالات متحده به بالاترین سطح از اوایل سال ۲۰۲۱ رسید.

داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز بر اساس میانگین هفت روزه مرگ‌ومیرهای تازه گزارش‌شده کرونا تا دوشنبه، ۲۱۹۱ قربانی در روز را نشان می‌دهد که حدود ۱۰۰۰ مورد نسبت به شمار مرگ‌ومیرهای روزانه دو ماه پیش، قبل از شناسایی اُمیکرون افزایش یافته است. اپیدمیولوژیست‌ها می‌گویند در حالی که شواهد در حال بروز نشان می‌دهد که سویه جدید کمتر احتمال دارد افرادی را که آلوده می‌کند بکشد، از انجا که این نوع با سرعتی قابل توجه گسترش می‌یابد، موارد بی‌شمار ابتلا می‌تواند هر عامل کاهنده‌ای را تحت تأثیر قرار دهد.

«رابرت اندرسون» رییس شعبه آمار مرگ و میر در مرکز ملی آمار بهداشت که بخشی از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکاست، در این خصوص گفت بیماری‌ ناشی از اُمیکرون می‌تواند کمتر کشنده باشد، اما از آنجا که مسری‌تر است و افراد زیادی را درگیر می‌کند، احتمال مرگ و میر زیادی وجود دارد.

به نوشته روزنامه «وال استریت ژرنال»، ایالات متحده حدود یک سال پیش، قبل از اینکه واکسن‌ها به طور گسترده در دسترس باشند، بیشترین تعداد مرگ و میر را در دوره همه‌گیری تجربه کرد و میانگین فوتی روزانه به ۳۴۰۰ نفر رسید. نوع دلتا در اواخر سپتامبر باعث افزایش فوتی بالای ۲۱۰۰ مورد در آمریکا شد.

طبق تخمین مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، اُمیکرون از آن زمان دلتا را کنار زده و اکنون تقریباً همه موارد شناخته شده کرونا در این کشور را تشکیل می‌دهد. میانگین مرگ و میر هفت روزه آخرین بار در فوریه ۲۰۲۱ به بالاتر از سطح فعلی رسیده بود، زیرا ایالات متحده از موج زمستان عبور می‌کرد. 

بر اساس این گزارش، مشکل ردیابی موارد ابتلا، تعیین میزان مرگ و میر ناشی از اُمیکرون را در مقایسه با سویه‌های قبلی دشوار می‌کند. مطالعه جدیدی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در روز سه‌شنبه منتشر کرد، ۹ مورد مرگ و میر در هر ۱۰۰۰ مورد را در طول موج اُمیکرون مشخص کرد که در مقایسه با میزان مرگ و میر با موارد سه هفته قبل از آن به دست آمد. در طول موج زمستان گذشته، این تعداد به ۱۶ مورد مرگ در ۱۰۰۰ مورد و در طول موج دلتا به ۱۳ مورد در ۱۰۰۰ مورد رسید.

روزنامه «نیویورک تایمز» اخیراً نوشت که جهش سویه اُمیکرون ده‌ها میلیون آمریکایی را بیمار کرده و بیمارستان‌ها مملو از جمعیت است. در روزهای اخیر ایالت‌های بیشتری با شدت بیشتر شیوع کرونا مواجه شده‌ و ایالات متحده همچنان شمار بیشتری از عفونت‌ها را در روز نسبت به هر موج قبلی شناسایی می‌کند و برخی از ایالت‌های غربی و جنوبی این کشور همچنان شاهد افزایش شدید ابتلاها هستند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز گزارش داد که سویه اومیکرون در حال آسیب رساندن به بیمارستان‌های ایالات متحده در مقیاسی است که قبلاً در همه‌گیری دو ساله دیده نشده بود.

طبق آمار وبگاه worldometers، در شبانه‌روز گذشته دو هزار و ۶۱۱ فوتی و ۴۴۳ هزار و ۷۲ مورد ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا ثبت شده است. این کشور از ابتدای همه‌گیری در صدر کشورهای درگیر هم به لحاظ ابتلا و هم فوتی قرار دارد و حدود ۷۳ میلیون و ۵۰۰ ابتلا و بالغ بر ۸۹۴ هزار فوتی را ثبت کرده است.