۰ نفر

افزایش موارد ابتلا به اومیکرون در سمنان و شاهرود

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۵
کد خبر: 603963
افزایش موارد ابتلا به اومیکرون در سمنان و شاهرود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به افزایش موارد مبتلا به امیکرون در این استان گفت: در حال حاضر 20 مبتلای به امیکرون در این استان وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ کسائیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 11 مورد از این مبتلایان به امیکرون در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و 9 مورد نیز مربوط به مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

وی با اشاره به روند افزایشی موارد بستری و ابتلا در استان تصریح کرد: متاسفانه هم در تعداد بستری‌های روزانه و هم در موارد مثبت سرپایی شاهد افزایش مبتلایان در این استان هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه این هفته با زردشدن وضعیت شهرستان سرخه تعداد شهرستان‌های زرد استان به سه شهرستان رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مهمترین و موثرترین راه پیشگیری و یا مقابله با گونه امیکرون را تزریق واکسن دانست و افزود: توصیه ما به همه شهروندان این است که در اسرع وقت واکسن خود را تزریق کنند.

کسائیان ادامه داد: متاسفانه چه در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و چه در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هنوز مواردی وجود دارد که واکسن نوبت اول خود را نیز دریافت نکردند و این در حالی است که حتی در مواردی همکاران ما برای تکمیل واکسیناسیون به درب منزل افراد نیز مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که واکسینه نشدند در سویه امیکرون چه از نظر ابتلا و چه احتمال مرگ در اثر این بیماری در معرض خطر بیشتری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون 35 مورد بستری در بیمارستان‌ها و مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود دارد اضافه کرد: 10 مورد از این بستری‌ها، بستری جدید هستند.

وی با ابراز خرسندی از روند تزریق واکسن نوبت سوم در علوم پزشکی سمنان گفت: در حال حاضر 57درصد جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه واکسن دز سوم را دریافت کردند.