۰ نفر

رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۳۲
کد خبر: 603942
رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت

با انتشار جدید ترین نقشه کرونایی ایران، پس از ۴۷ روز رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت و شهرستان اردکان از استان یزد نخستین شهری است که پس از انتشار سویه امیکرون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور که اپلیکیشن ماسک اعلام کرد از امروز چهارشنبه ۶ بهمن ماه، ۱ شهرستان قرمز، ۸ شهرستان نارنجی، ۱۱۴ شهرستان زرد و ۳۲۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

با آغاز خیز ششم کرونا و در پی افزایش سریع موارد ابتلا، از این پس تا اطمینان از پایدار شدن شرایط رنگ‌بندی کرونایی کشور در فواصل کوتاه‌تری منتشر خواهد شد.

شهرستان اردکان از استان یزد نخستین شهری است که پس از انتشار سویه امیکرون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت. از ۲۰ آذر امسال یعنی طی ۴۷ روز گذشته، هیچ شهری در وضعیت قرمز نبود.

علاوه‌ بر آن، شهرستان‌های کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت حیدریه (خراسان رضوی)، بستک (هرمزگان)، ابرکوه، خاتم، مهریز، میبد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

همچنین در حال حاضر ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد کرونا هستند. تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، زنجان، سمنان، شیراز، قم، کرمان، رشت، خرم‌آباد، ساری، اراک، بندرعباس و یزد مراکز استان‌هایی هستند که از وضعیت آبی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

با تصمیم ستاد ملی کرونا، شاخص‌های رنگ‌بندی کماکان صرفا بر مبنای آمار بستری هستند و تغییر جدیدی نداشته‌اند.

QgqLNaf5C5qg