۰ نفر

تعطیلی مدارس خراسان جنوبی به علت اومیکرون

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۴۷
کد خبر: 603597
تعطیلی مدارس خراسان جنوبی به علت اومیکرون

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه امیکرون در شهرستان فردوس مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول این شهرستان تعطیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ محمدعلی واقعی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول فردوس شیوع سویه امیکرون در سطح شهرستان فردوس، از فردا تا انتهای هفته، آموزش در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول این شهرستان به صورت مجازی انجام می‌شود.

وی با اشاره به توزیع درسنامه در مناطق عشایری و استفاده از برنامه‌های تلویزیونی مدرسه ایران در این مناطق، ادامه داد: کرونا آموزش حضوری ما را تحت الشعاع قرار داده، اما در عوض توانستیم شبکه شاد را ایجاد کنیم تا بتوانیم آموزش‌های با کیفیت مجازی را نیز تجربه کنیم.

وی افزود: سلامت دانش آموزان خط قرمز ماست و هر زمان که احساس کنیم این سلامت به خطر می‌افتد ، تدابیر تازه‌ای می‌اندیشیم.

تعداد شهرستان‌های با وضعیت زرد در خراسان جنوبی به دو شهرستان افزایش یافت و براساس آخرین نقشه وضعیت کرونا شهرستان‌های خراسان جنوبی؛ مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های طبس و فردوس در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

پیش از این تنها شهرستان طبس در وضع زرد قرار داشت. بر اساس این نقشه هیچ نقطه‌ای در استان در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر) و نارنجی (پر خطر) وجود ندارد و شهرستان های قائنات، بیرجند، نهبندان، بشرویه، سرایان، سربیشه، درمیان، زیرکوه و خوسف در وضعیت آبی (خطر کم) قرار دارند. احتمال تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانه‌های حاد تنفسی در شهرستان‌ها ممکن است.