۰ نفر

کدام روغن ها برای سلامتی مفید هستند؟

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۳۵
کد خبر: 603538
کدام روغن ها برای سلامتی مفید هستند؟

یک متخصص تغذیه گفت: روغن‌های خوراکی، بحثی که همواره درخصوص سالم یا مضر بودن آن ها مطرح می شود و خوراکی‌هایی که بسیاری از افراد که به دنبال رژیم‌های لاغری هستند آن را دشمن اصلی خود می‌دانند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: مزایای روغن زیتون برای سلامت انسان از سال‌ها پیش شناسایی شده و بیشتر در رژیم غذایی مدیترانه‌ای موجود است و به طور مختصر، این چربی اشباع نشده تک زنجیره‌ای می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل امراض قلبی و سرطان را کاهش داده و به افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند.

مرادی با اشاره به این‌که روغن انگور هر چند کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما خواص فوق‌العاده‌ای برای مقابله با بیماری‌ها دارد، افزود: روغن دانه انگور کلسترول بد و فشارخون را پایین آورده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: این روغن همچنین در بهبود دیابت و مشکلات بینایی تأثیر مفید دارد و با مقابله با مولکول‌های رادیکال آزاد، پیری را به تعویق می‌اندازد.

وی ادامه داد: آووکادو  که احتمالا چرب‌ترین میوه جهان است، درعین حال به عنوان یکی از سالم‌ترین میوه‌های جهان شناخته شده که روغن آن سبز و خوشمزه و سرشار از ویتامین E و کلروفیل است، همچنین از آنجا که این روغن نقطه تبخیر بالاتری نسبت به سایر روغن‌های گیاهی دارد گزینه مناسبی برای طبخ غذاست.

مرادی  با اشاره به این‌که گردو همراه با بسیاری دیگر از مغز خشکبار سلاحی قدرتمند برای مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی است، عنوان کرد: به این دلیل که منبع غنی از اسیدهای چرب امگا -۳ و اسید آلفا- لینولئیک است. اما روغن گردو به خصوص غنی از آنتی اکسیدان ها بوده و حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب مفید برای قلب است.

این متخصص تغذیه افزود: روغن کنجد نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و املاح معدنی مانند منیزم، مس، آهن و کلسیم بوده و از آنجا که رنگ این روغن تیره‌تر است خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری دارد.