۰ نفر

افزایش ۵۰ درصدی تست مثبت کرونا در کرمان

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷
کد خبر: 603429
افزایش ۵۰ درصدی تست مثبت کرونا در کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد مواردی که تست (آزمایش) کرونای آنان مثبت شده نسبت به هفته گذشته ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا رشیدی نژاد روز دوشنبه در نشست ستاد استانی کرونا در محل استانداری کرمان افزود: همچنین آمار بیماران سرپایی کرونا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و تعداد بستری ها نیز بیشتر شده که زنگ خطر جدی محسوب می شود.

وی اظهارداشت: اکنون ۲۶۰ بیمار مبتلا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۴۰ بیمار در بخش آی.سی.یو و ۱۵ بیمار زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: بیماران کرونایی در ۲ استان همجوار یزد و هرمزگان رو به افزایش هستند و ما امکانات بیمارستانی را برای سناریوهای متوسط تا شدید آماده کرده ایم.

وی تاکید کرد: آثار مثبت شدن تست های کرونا ۲ تا سه هفته بعد مشخص می شود و باید توجه کنیم که روند شیوع ویروس اُمیکرون یک مرتبه و صعودی اتفاق می افتد و باید همه مراقبت ها را انجام دهیم.

رشیدی نژاد افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در شدت و وخامت حال بیماران کرونا بسیار موثر است و همکاران ما خانه به خانه در حاشیه شهر برای واکسن زدن مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت هدف استان دُز اول، ۷۵ درصد دُز دوم و ۱۸ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در مجموع انتظار شعله ور شدن بحران را در آینده خواهیم داشت که آمادگی ها برای مقابله با آن انجام شده است.

ضرورت ارتقای زمینه های بهداشتی در مناطق سیل زده

وی با اشاره به خطرات آلودگی محیط و آب شرب در مناطق سیل زده جنوب کرمان تصریح کرد: تیم های دانشگاه های علوم پزشکی استان به این مناطق برای مدیریت بهداشت اعزام شده اند و باید به مشکلات بهداشتی توجه شود، زیرا  در صورت شیوع هر بیماری، کنترل و درمان کرونا در آن شرایط می تواند ما را دچار چالش کند.

رشیدی نژاد همچنین با اشاره به بازگشایی مدارش افزود: مدارسی که دانش آموزان زیادی دارند به صورت ۲ نوبت کار کنند و از ورود دانش آموزان و معلمان بیمار جلوگیری شود.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری کرمان نیز گفت: فاز سوم طرح مدیریت هوشمند کرونا بزودی آغاز می شود و اصناف باید کارت واکسن خود را در معرض دید قرار دهند و فروشگاه هایی که تست کرونای خود را ارائه نکنند با اخطار و پلمب مواجه می شوند.

رحمان جلالی افزود: هشت شهرستان استان کرمان اینک در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به خطر شیوع بیماری در مناطق سیل زده کرمان تاکید کرد: باید به بهداشت عمومی این مناطق توجه ویژه و جدی شود تا شاهد شیوع بیماری دیگری در این مناطق نباشیم.

جلالی اظهارداشت: با توجه به افت تحصیلی دانشجویان  و دانش آموزان بازگشایی مدارس و کلاس های درس را قطعا خواهیم داشت که باید در این زمینه نظارت و برنامه ریزی انجام شود.