۰ نفر

یک مقام سازمان جهانی بهداشت؛

اومیکرون پایان همه گیری کرونا در اروپا خواهد بود

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۱۱
کد خبر: 603145
اومیکرون پایان همه گیری کرونا در اروپا خواهد بود

یک مقام سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرد که پس از سویه اومیکرون کرونا در اروپا همه‌گیری پایان یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «هانس کلوگه» مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت، پیش‌بینی کرد شیوع سویه اومیکرون در اروپا آخرین همه‌گیری ویروس کرونا در این قاره باشد.

او در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری فرانسه با بیان آن‌که احتمالاً اومیکرون آخرین سویه کرونا در اروپا باشد، گفت: «همه‌گیری کرونا با سویه اُمیکرون وارد مرحله جدیدی شده است و می‌تواند تا ماه مارس (فروردین) ۶۰ درصد از مردم اروپا را مبتلا کرده و سپس به همه‌گیری پایان دهد.»

این مقام سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت به دلیل توانایی این ویروس برای جهش، باید احتیاط بسیاری داشت و در آخر گفت: «این پیش‌بینی می‌شود و می‌توانیم بپذیریم که اروپا در حال حاضر به سمت پایان همه‌گیری پیش می‌رود.»

این در حالی است که به تازگی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در قاره اروپا بسیار نگران‌کننده است.

همچنین با شیوع سویه جدید کرونا در اروپا و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، قاره اروپا شاهد اعتراضات مردمی به محدودیت‌های اعمال شده و واکسیناسیون اجباری است. تاکنون مردم کشورهایی، چون «سوئیس، سوئد، هلند، آلمان، بلژیک، فرانسه و مالت و دیگر کشور‌های اروپایی» به طرح گذرنامه سلامت و واکسیناسیون اجباری اعتراض کرده و خواهان برداشتن این قانون شده‌اند.

هانس کلوگه نیز پیشتر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر تدابیری در سراسر اروپا برقرار نشود، تا بهار آینده بیش از نیم میلیون مرگ ثبت خواهد شد.