۰ نفر

این ورزش‌ ها بیشترین کالری‌ سوزی را دارند

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۲۳
کد خبر: 603009
این ورزش‌ ها بیشترین کالری‌ سوزی را دارند

عده‌ای معتقدند تمرینات هوازی (قلبی-عروقی) بیشترین میزان کالری‌سوزی را دارند و عده‌ای دیگر، ورزش‌های مقاومتی و بدنسازی را توصیه می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، هرقدر شدت ورزش بیشتر و سخت‌تر باشد، به همان میزان کالری‌سوزی و مصرف اکسیژن افزایش می‌یابد. انجام ورزش‌هایی با کالری‌سوزی بیشتر در دراز مدت، نتایج مثبت و بهتری را به همراه دارد زیرا هرچه فعالیت بیشتر باشد، بافت‌ها و عضلات بیشتری درگیر می‌شوند و این درگیری برای بدن مفید است.

در ادامه با چند نمونه از ورزش‌های مؤثر در افزایش کالری‌سوزی آشنا خواهید شد.

طناب‌زنی

میزان کالری‌سوزی در ورزش طناب‌زنی برابر است با ۶۶۷ تا ۹۹۰ کالری بر ساعت (به احتساب ۱۲۰ پرش در دقیقه). برای بالا بردن سوخت و ساز می‌توانید از طناب‌های سنگین‌تر استفاده کنید تا شانه‌ها و بازوهای خود را نیز درگیر کنید.

دوچرخه‌سواری با سرعت آهسته

کالری‌سوزی در هنگام دوچرخه‌سواری با سرعت کم بین ۵۶۸ تا ۸۴۱ کالری بر ساعت است. برای افزایش کالری‌سوزی پیشنهاد می‌کنیم سرعت خود را به آرامی کم و زیاد کنید و در یک وضعیت ثابت حرکت نکنید.

دویدن

کالری‌سوزی هنگام دویدن، درصورتی که هر ده دقیقه مسافتی برابر با ۱.۶ کیلومتر را بدوید، بین ۵۶۹ تا ۸۳۹ کالری بر ساعت است. برای بالا بردن کالری‌سوزی در حین دویدن می‌توانید پس از دویدن، چند حرکت تمرینی را هم انجام دهید. همچنین می‌توانید زمان‌های استراحت را کم کنید؛ مثلاً به ازای هر ۶۰ ثانیه دویدن ۳۰ ثانیه راه بروید.

یوگای قدرتی

کالری‌سوزی در یوگای قدرتی چیزی بین ۲۲۶ تا ۳۳۵ کالری بر ساعت است. بیشتری کالری‌سوزی در یوگا هنگامی است که حرکات و دم و بازدم را بصورت هماهنگ انجام دهید.

پله نوردی

این حرکت چیزی معادل ۴۵۲ تا ۶۷۰ کالری بر ساعت را می‌سوزاند (با احتساب ۷۷ قدم در هر یک دقیقه). برای افزایش کالری‌سوزی می‌توانید در هر یک از دستان خود یک وزنه ۲.۵ کیلوگرمی را حمل کنید.

تپه‌نوردی

میزان کالری‌سوزی در ورزش تپه‌نوردی، چیزی حدود ۶۳۹ تا ۹۴۶ کالری بر ساعت است. برای افزایش کالری‌سوزی در هنگام انجام این ورزش می‌توانید به طور متناوب سرعت خود را کم و زیاد کنید.