۰ نفر

درگیری بزرگسالان واکسینه نشده به کرونا ۴۹ برابر بیشتر است

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبر: 602873
درگیری بزرگسالان واکسینه نشده به کرونا ۴۹ برابر بیشتر است

اطلاعات جدید نشان می دهد بزرگسالانی که واکسن نزده اند در مقایسه با افرادی که دز سوم واکسن یا همان تقویتی را تزریق کرده اند، ۴۹ برابر بیشتر ممکن است در بیمارستان ها بستری شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این اطلاعات را مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها درآمریکا ارائه و هشدار داد که افراد ۶۵ ساله و بزرگتر که واکسن نزده اند ۴۹ بار بیشتر ممکن است در مقایسه با دریافت کنندگان دز تقویتی، گرفتار بیمارستان ها شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها همچنین در دسامبر (آذر)   گذشته اعلام کرده بود که افراد بزرگسال در رده سنی تقریبا ۶۵ ساله و بالاتر ۱۷ برابر بیشتر از واکسن نزده ها ممکن است تجربه بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلابه کووید-۱۹ را داشته باشند.

در بزرگسالان بین ۵۰ تا ۶۴ ساله احتمال بستری در بیمارستان در مقایسه با افراد ایمن نشده ۴۴ برابر است.

بزرگسالان بین ۱۸ تا ۴۹ ساله ای که واکسن نزده اند ۱۲ برابر بیشتر ممکن است راهی بیمارستان شوند و این احتمال در نوجوانان در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال که واکسن نزده اند در مقایسه با همتایان خود که به طور کامل واکسین شده اند ۹ برابر بیشتر است.

جمعه گذشته، ائتلاف بین المللی ناظران دارویی آمریکا گزارشی را منتشر کردند که بر اهمیت دریافت دز تقویتی واکسن کرونا تاکید داشت.

آمار جدید موسسه جونز هاپکینز آمریکا نشان می دهد از زمان آغاز همه گیری کرونا بیش از ۶۹ میلیون نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۸۶۰ هزار نفر جان باخته اند. تقریبا ۶۳ درصد آمریکایی ها واکسن کامل را دریافت کرده اند.

به تازگی آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی آمریکا گفت که همه گیری ۵ مرحله دارد و جهان هنوز در فاز اول قرار دارد و جهان در شرایطی که اکنون در آن قرار داریم به طرز منفی تحت تاثیر آن بوده است.

چهار مرحله بعدی شامل کاهش سرعت، کنترل، حذف و ریشه کنی می شو. نگاهی به تاریخ بیماری های عفونی نشان می دهد که ما فقط یک بیماری انسانی را ریشه کن کرده ایم که آن هم آبله است. این اتفاق در رابطه با کووید-۱۹ رخ نمی دهد.