۰ نفر

واکسیناسیون بیش از ۹۲ درصد جمعیت تربت‌ جام

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 602848
واکسیناسیون بیش از ۹۲ درصد جمعیت تربت‌ جام

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌ جام از واکسیناسیون ۹۲.۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال تحت پوشش این دانشکده در شهرستان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ محمد افکار اظهار کرد: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون ۴۷ هزار و ۲۶۱ نفر در این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و بر اساس آمار در مجموع ۹۲.۶۰ درصد جمعیت هدف در شهرستان واکسینه شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۹۲.۵۶ درصد نوبت اول، ۷۹ درصد نوبت دوم و ۲۱ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

افکار بیان کرد: همچنین ۸۹ درصد دانش‌آموزان و ۸۸ درصد از مادران باردار دوز اول و ۷۴ درصد از دانش‌آموزان و ۷۳ درصد مادران باردار دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که بر اساس آمار اعلام شده، استقبال مادران باردار بسیار مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: در راستای تامین زیرساخت‌های لازم جهت تسریع در روند واکسیناسیون اقداماتی شامل راه‌اندازی تیم‌های سیار، واکسیناسیون خانه به خانه، افراد سالمند و ناتوان، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی از طریق ائمه جمعه و جماعت، فرمانداری و سایر بخش‌ها انجام شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌ جام با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع اُمیکرون خاطرنشان کرد: شیوع بیماری و آمار مرگ و ‌میر ناشی از ویروس اُمیکرون‌ در کشورهای اروپایی افزایش یافته و این بیماری شیوع انفجاری دارد. در کشور ما به لحاظ اینکه مردم دیرتر واکسن زدند، در صورتی که دوز سوم واکسن تزریق نشود، در آینده نزدیک شاهد شیوع بیماری در منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ساده‌انگاری و عادی‌انگاری جامعه را به لحاظ شیوع ویروس اُمیکرون ناایمن می‌کند. به همین جهت برای ایمنی جامعه باید همه افراد دوز سوم را دریافت کنند.

وی ضمن درخواست از مردم منطقه جام برای دریافت هر سه دوز واکسن گفت: کادر درمان شهرستان در تمام مراکز بهداشتی و درمانی، پایگاه‌های سلامت و مراکز تجمیعی به صورت ۱۶ ساعته حضور دارند و در مراکز بهداشتی و درمانی از ۸.۳۰ صبح الی ۱۴ پاسخگوی شهروندان هستند.