۰ نفر

چاقی بر عملکرد قلب کودکان اثر دارد

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹
کد خبر: 602836
چاقی بر عملکرد قلب کودکان اثر دارد

متخصصان هلندی در مطالعه ای تازه به بررسی تاثیر چاقی بر قلب کودکان چاق و دارای اضافه وزن پرداختند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس مطالعات و آزمایشات این گروه از متخصصان چاقی می تواند تاثیر شدیدی بر آناتومی قلب کودکان چاق داشته باشد.

در این مطالعه بطن چپ که یکی از چهار حفره قلب به حساب می آید مورد بررسی قرار گرفت. متخصصان دریافتند که در کودکان دارای اضافه وزن، بطن چپ یک سطح مقطع دایره‌ای شکل پیدا می‌کند و از تقارن عمودی طبیعی منحرف می‌شود - این مشخصه دوم پیش از این در بیماران مبتلا به تنگی آئورت مشاهده شده است.

در این مطالعه داده‌های گسترده‌ای از مرحله اولیه قبل از تولد تا دوران کودکی به منظور بررسی رشد سیستم قلبی-عروقی و عوامل خطر اولیه بیماری قلبی-عروقی جمع‌آوری شده است.

به گفته متخصصان هلندی، داده‌های جمع آوری شده شامل اسکن‌ بود که قلب ۲۶۳۱ کودک ۱۰ ساله را مورد مطالعه قرار داد.

چاقی یکی از مهمترین معضلات در حوزه سلامت جهانی است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تقریبا ۶۰ درصد از بزرگسالان و حدود یک سوم از کودکان ۱۱ ساله در اتحادیه اروپا دارای اضافه وزن یا چاقی هستند و بیماریهای مرتبط با چاقی علت اصلی مرگ و میرهای قابل پیشگیری است.

به گفته متخصصان یافته های بدست آمده به پزشکان اجازه می دهد تا به بیماران در کاهش خطرات بیماریهای قلبی-عروقی در آینده در افرادی که بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند، کمک کنند زیرا قلب به روشی مشخص و مشهود به عارضه چاقی واکنش نشان می دهد.

به گزارش هندوستان تایمز، محققان تاکید کردند: چاقی در کودکان یک نگرانی جدی است زیرا ممکن است بر روند سالم رشد تاثیر بگذارد. با وجود اطلاعات بالینی بیشتر در مورد این تاثیر، پزشکان می توانند بهتر به بیماران توصیه کنند که سبک زندگی سالم تری را در سنین پایین تر دنبال کنند.