۰ نفر

امن‌ ترین راه برای مصونیت در برابر کرونا واکسن است

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵
کد خبر: 602811
امن‌ ترین راه برای مصونیت در برابر کرونا واکسن است

نتایج یک مطالعه نشان می دهد: واکسن همچنان امن‌ترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مطالعه انجام شده در دو ایالت کالیفرنیا و نیویورک که به مقایسه مصونیت ناشی از ابتلا به کروناویروس در گذشته و نیز واکسیناسیون در برابر بیماری پرداخته، نشان می دهد که تزریق واکسن همچنان امن‌ترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است و موارد قبلی ابتلا به بیماری در کنار واکسیناسیون، بهترین مصونیت را در برابر بیماری کووید-۱۹ فراهم می کند.

در این مطالعه موارد ابتلا به کروناویروس در این دو ایالت و طی تابستان و پاییز گذشته مورد بررسی قرار گرفت و نشان داد افرادی که واکسینه شده بودند و پس از ابتلا به کووید-۱۹ جان سالم به در برده بودند، بیشترین مصونیت را در برابر بیماری داشتند.

اما افراد واکسینه نشده که پیش از این به کروناویروس آلوده شده بودند در رتبه دوم قرار گرفتند.

با این حال مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده که نتایج این مطالعه را منتشر کرده، نسبت به برداشت‌ها از این تحقیق چندین هشدار داده است و برخی از کارشناسان نیز نسبت به یافته‌های بدست آمده و چگونگی تفسیر آنها محتاطانه اظهار نظر کرده اند.

یک ایمونولوژیست از دانشگاه پنسیلوانیا گفت: پیام اصلی این است که در پی ابتلا به نوع علامت‌دار بیماری کووید-۱۹، میزانی از مصونیت ایجاد می شود اما هنوز هم ایمنی ناشی از واکسیناسیون بسیار بیشتر است.

به گزارش ژاپن تودی، متخصصان تاکید کردند: حتی پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹، انجام واکسیناسیون توصیه می‌شود، زیرا مصونیت ناشی از هر دو عامل در نهایت از بین می‌رود. همچنین نکات ناشناخته زیادی در مورد سابقه ابتلا به کووید-۱۹ وجود دارد که نمی‌توان تنها به فاکتور ابتلا در گذشته اکتفا کرد مخصوصا اگر زمان زیادی از ابتلا گذشته باشد.