۰ نفر

اولین علامت سویه اومیکرون چیست؟

۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰
کد خبر: 602511
اولین علامت سویه اومیکرون چیست؟

کرونا امیکرون شایع ترین سویه ی کرونا در حال حاضر است درنتیجه آگاهی از اولین علائم این سویه باعث تشخیص سریع و جلوگیری از شیوع بیشتر امیکرون میشود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ کرونا در کشور های مختلف افزایش پیدا کرده است و مدام هم افراد مختلف را به خود درگیر می‌ کند. تخمین هایی که تا به حال زده شده، نشان می‌ دهد که 98 درصد موارد کنونی مبتلا به کرونا مربوط به سویه امیکرون هستند. این ویروس خیلی سریع شیوع پیدا می‌ کند و مردم را به خودش درگیر می‌ کند اما سوال اینجاست که چگونه باید فهمید به کرونا مبتلا شده ایم؟ با ما در این بخش از همراه شوید تا به پاسخ برسید.

سوزش گلو می تواند اولین علامت اومیکرون باشد

سوزش گلو یا گلو درد یک علامت رایج از سویه های مختلف در کرونا است که در امیکرون هم احتمالاً اولین علامت باشد. اکثر کسانی که امیکرون آن ها مثبت است، علائمی شبیه به سرما خوردگی دارند که با گلو درد شروع می شود. این علامت رایج را می‌ توان در گروه‌ های خاصی از افراد عفونی شده به امیکرون دید و شاید رایج ترین علامت اولیه امیکرون باشد.

درد و سوزش گلو

این علامت هنگام شروع به ابتلا؛ خیلی رواج دارد. مطالعات نشان می دهد زمانی که شما برای اولین بار به کرونا مبتلا می شوید و در حال تجربه علائم اولیه هستید، حتما گلو درد به سراغ تان می آید و به خاطر سرفه ای که دارید؛ باید از ماسک و دستکش استفاده کنید تا این ویروس را به دیگران انتقال ندهید. معمولاً در طول این حالت یک نوع خامی داخل گلو احساس می کنید.

سوزش گلو از رایج ترین علائم اومیکرون است

گلو درد یکی از علائمی است که ممکن است شما همزمان با امیکرون آن را تجربه کنید. علائم رایج دیگری مانند آبریزش بینی، سر درد، خستگی، عطسه و گلو درد وجود دارند. آبریزش بینی و عطسه شاید در سویه های دیگر جزء رایج‌ترین علائم نباشند اما جزء علائم رایج در امیکرون است که شبیه به یک سرماخوردگی خودش را نشان می دهد. سر درد و خستگی هنوز علائم رایجی در سویه های دیگر در کرونا نیست اما در امیکرون دیده می شود. سر دردِ حاصل از امیکرون؛ احتمالاً در قسمت جلوی سر باشد.

علائم چند روز بعد ظاهر می شوند

علائم اغلب 4 الی 5 روز بعد خود را نشان می‌ دهند اما بعضی از مطالعات اظهار کرده اند که این علائم؛ گاها ممکن است که سه روز بعد هم ظاهر شوند.‌ پس اگر در معرض ویروس بوده اید؛ حتماً تا 5 روز باید حواس تان به خودتان باشد و تا جایی که می توانید به دیگران نزدیک نشوید، زیرا احتمال انتقال بیماری وجود دارد.