۰ نفر

آخرین وضعیت بستری جدید کرونایی در استان سمنان

۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵
کد خبر: 602330
آخرین وضعیت بستری جدید کرونایی در استان سمنان

ستاد استانی مقابله با کرونا و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری شدن تنها یک بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بستری‌ها در این استان اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۰ هزار و ۹۵۱مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته و از اول لغایت امروز دوم بهمن ماه، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۰ هزار و ۹۲۹ نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان اضافه کرد: علاوه بر این در این مدت ۴۰هزار و ۲۲ بیمار نیز در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۹ هزار و ۸۰۹ نفر رسید.

قدس یادآوری کرد: تعداد بستری های روزانه این دانشگاه در روز قبل از این نیز 6 بیمار بوده است.

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و تصریح کرد: همکاران ما در مراکز واکسیناسیون آماده تکمیل واکسیناسیون شهروندان در ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یادآوری کرد: همچنان دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در وضعیت زرد و چهار شهرستان دیگر نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند.