۰ نفر

وزیر بهداشت؛

بیش از ۲ هزار نفر مبتلا به اومیکرون شناسایی شده اند

۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبر: 601834
بیش از ۲ هزار نفر مبتلا به اومیکرون شناسایی شده اند

وزیر بهداشت گفت: تعداد مبتلایان به سویه اومیکرون بیشتر از ۲ هزار نفر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما ؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در اجلاس روسای دانشگاهها و دانشکدهای پزشکی کشور در مشهد گفت: کشور ما از روند رو به رشد سویه اومیکرون در جهان و منطقه  مستثنی نیست و در تست های رندومی که از مردم گرفته شده بیش از ۲ هزار نفر به اومیکرون مبتلا شده اند که احتمالا این آمار بیشتر از است.

عین الهی افزود: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی در روزهای گذشته چهار برابر شده است و تعداد بستری ها افزایش یافته است بنابراین ضرورت دارد برای کنترل این سویه جدید مردم حتما دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی گفت: تا الان حدود ۱۴ میلیون نفر دز سوم را دریافت کرده اند و اگر تعداد مرگ و میر در کشور کاهش یافته بخاطر تزریق واکسن است.

 عین الهی افزود: تا الان ۸۹ درصد مردم دز اول و ۷۹ درصد دز دوم را دریافت کردند و جامعه باید بداند که ایمنی واکسناسیون محدود است.

وزیر بهداشت گفت: ما همه تلاشمان را برای تامین واکسن وارداتی برای استفاده در کنار واکسن داخلی انجام می دهیم و تا الان ۱۸۵ میلیون واکسن برای کشور تامین شده که حدود ۱۵۲ میلیون آن واکسن های وارداتی بوده و بقیه واکسن های تولید داخلی است.

عین اللهی اضافه کرد: هم اکنون ۵ نوع واکسن در کشور تولید می شود که بعضی از آنها در مقابله با سویه های مختلف اومیکرون هم تاثیر گذار است.