۰ نفر

برای کاهش خطر سرطان این غذا را بخورید

۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵
کد خبر: 601795
برای کاهش خطر سرطان این غذا را بخورید

سرطان دومین عامل مرگ و میر در جهان پس از بیماری‌های قلبی – عروقی است به طوری که سالانه بیش از ۱۰ میلیون نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وب ام دی نوشت، سرطان دومین عامل مرگ و میر در جهان پس از بیماری‌های قلبی – عروقی است به طوری که سالانه بیش از ۱۰ میلیون نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

خوشبختانه همواره راهکار‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان وجود دارد. در این مطلب به باید‌ها و نباید‌های غذایی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌پردازیم.

غذایی که باید بیشتر بخورید

۱- ماهی: به ویژه ماهی‌های چرب مانند سالمون، تن، و قزل آلا

۲- غلات کامل: همواره بکوشید از مصرف غلات تصفیه شده مانند آرد سفید اجتناب کرده و از غلات کامل مانند نان کامل، ماکارونی کامل، پاستا کامل و ... بهره بگیرید.

۳- میوه‌ها و سبزیجات: سعی کنید در مصرف این گروه غذایی تنوع را رعایت کنید. سبزیجات چلیپایی مانند کلم، بروکلی، کلم بروکسل و سبزیجات با برگ‌های سبز بسیار مفید هستند.

۴- آجیل ها: این گروه غذایی سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید به همراه ریز مغذی‌های ضروری است.

۵- ادویه ها: ادویه گرچه به میزان کم مورد مصرف قرار می‌گیرد، اما سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف بوده که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان مفید است.

غذاهایی که باید کمتر مصرف کنید

۱- گوشت قرمز: نه تنها گوشت گوساله، بلکه بکوشید هر نوع گوشت قرمزی را کمتر مصرف کنید.

۲- غلات تصفیه شده: آرد سفید و غلات تصفیه شده به دلیل آنکه فاقد سبوس هستند می‌توانند به طور ناگهانی باعث افزایش قند خون و چاقی شوند. غلات تصفیه شده بدترین مواد غذایی است که می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۳- نوشیدنی‌های شیرین و گازدار: نوشابه‌ها و آب‌های طعم دار غالبا حاوی مقادیر زیادی شکر است. همچنین گازدار بودن این ترکیبات برای سلامتی بدن مضر است.

۴- گوشت‌های فرآوری شده: هیچ گاه فریب عباراتی همچون فاقد نیترات بر روی گوشت‌های فراوری شده را نخورید. این گوشت‌ها حاوی مقادیر قابل توجهی از نیترات است که می‌تواند سلامت شما را به مخاطره بیندازد.

۵- نوشیدنی‌های الکلی: برخلاف دیگر موارد، این نوشیدنی‌ها را باید به طور مطلق از رژیم غذایی خود حذف کنید، زیرا به طور فزاینده‌ای در میزان کم نیز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در شما افزایش دهد.