۰ نفر

عوارض قلبی کرونا در کودکان بعد از ۳ ماه بهبود می یابد

۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵
کد خبر: 601743
عوارض قلبی کرونا در کودکان بعد از ۳ ماه بهبود می یابد

یک مطالعه نشان داد کودکانی که پس از ابتلا به کووید۱۹ دچار «سندرم التهابی نادر شبه کاوازاکی» می‌شوند ظرف سه ماه بهبود می‌یابند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ دیلی میل، در حالی که ویروس کرونا خطر کمی برای مرگ یا بیماری جدی برای نوجوانان دارد، اما نگرانی‌هایی در مورد گزارش‌هایی مبنی بر مرگ برخی از آنها بواسطه سندرم التهابی چندسیستمی وجود داشت.

اکنون محققان دانشگاه پنسیلوانیا می‌گویند که همه کودکان مبتلا به کووید، به نظر می‌رسد ظرف سه ماه به طور کامل بهبود می‌یابند.

مطالعه آنها بر روی ۱۲۰ کودک که نیمی از آنها به خاطر سندرم التهابی چندسیستمی در بیمارستان بستری بودند، نشان داد که همه کودکان در عرض یک هفته عملکرد قلب شأن طبیعی بود.

با این حال، آنها اذعان کردند که مطالعات بیشتری برای رد هرگونه عارضه آتی که فراتر از محدوده تحقیقات آنها است، مورد نیاز است.

سندرم التهابی چندسیستمی کودکان، باعث تورم در سراسر بدن، از جمله اطراف اندام‌های حیاتی مانند قلب می‌شود.

این عارضه می‌تواند علائمی مشابه بیماری کاوازاکی، از جمله درجه حرارت بالا، بثورات پوستی، خستگی و درد معده ایجاد کند. در موارد نادر، برخی از کودکان ممکن است نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته باشند.

این بیماری در اثر واکنش بیش از حد در سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت کووید ایجاد می‌شود و بدن به سلول‌های سالم حمله می‌کند.

محققان تخمین می‌زنند که تقریباً از هر ۳۰۰۰ نوجوان کمتر از ۲۱ سال، یک نفر مبتلا به این ویروس می‌شود.