۰ نفر

کره مو چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶
کد خبر: 601129
کره مو چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دلتان می خواهد موهای سالم تری داشته باشید میتوانید از کره مو استفاده کنید و برای نتیجه گیری بهتر است باید ها و نباید های استفاده از این محصول را بدانید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ اگر مو های فر و خشکی دارید و از این بابت رضایت ندارید، احتمالاً به دنبال راهکار هایی هستید که ظاهر موهای خود را بهبود ببخشید. مو های فر طبیعتاً موهای خشک و شکننده و مستعد آسیب می باشند و شامپو ها و نرم‌کننده ها و سرم های مخصوصی برای آن ها وجود دارد اما آیا می‌دانستید که می توانید از کره مو استفاده کنید و موهای فر خود را سالم و زیباتر کنید؟

کره مو چیست؟

کره مو یک محصول حالت دهنده است که از مقداری کره و روغن ایجاد شده است که باعث مرطوب کردن موی خشک می شود و براقیت زیبایی به آن می‌ دهد. کره مو رطوبت را داخل تارهای مو به دام می اندازد، از شکنندگی و دیگر آسیب ها به مو جلوگیری می کند. اگر موی فر یا خشک دارید، بدانید که این محصول می‌ تواند روتین مراقبتی خوبی برای موهای تان باشد. کره مو معمولاً ترکیبی از کره های طبیعی مانند شی باتر، کره انبه یا کره کاکائو و یا روغن هایی مثل کرچک، آووکادو یا نارگیل است. چنانچه پیش از این هم در دنیای مد اشاره شد، برند های مختلفی از کره مو وجود دارد که به راحتی در بازار در دسترس هستند‌ البته خودتان هم می‌ توانید در خانه آن ها را درست کنید.

شی باتر

کره موی خانگی؛ چگونه در خانه کره مو درست کنیم؟

کره مو معمولاً ترکیبی از کره و روغن است که برای آماده‌سازی آن، می توانید روش زیر را در پیش بگیرید.

مواد لازم

    نصف فنجان شی باتر که به جای آن می‌ توانید از کره کاکائو یا انبه هم استفاده کنید.

    دو قاشق چای خوری روغن دانه شاهدانه

    دو قاشق چای خوری روغن نارگیل

    دو قاشق چای خوری روغن کرچک

    پنج تا شش قطره روغن هایی مثل روغن لاوندر، نعنا یا رزماری

روش انجام کار

کره را آب کنید سپس روغن هایی که نام بردیم را به آن ها اضافه کنید. ترکیب را کنار بگذارید و صبر کنید تا خنک شود.

وقتی که ترکیب حالت سفتی پیدا کرد، 5 الی 7 دقیقه آن را کنار بگذارید تا کمی شل شود و حالت کرم مانند پیدا کند. بعد از این که ترکیب آماده بود، آن را داخل یک شیشه بریزید و تا سه ماه می توانید از آن استفاده کنید.

چه کسانی باید از کره مو استفاده کنند؟

کره مو یک محصول اعجاب انگیز است و باعث می شود که نوع خاصی از مو ها بعد از استفاده از این کره حالت خوب و مرطوب مانند داشته باشند. افرادی که انواع مو های زیر را دارند، می توانند از این کره استفاده کنند:

    مو های فر یا مجعد

    مو هایی که تخلخل بالایی دارند

    مو های ضخیم و خیلی سفت و سخت

    مو های خشک

    مو های آسیب دیده یا دارای موخوره

روش استفاده؛ چگونه کره مو را استفاده کنیم؟

شاید از نظر شما این کره شبیه به کرم بعد از شستشوی مو باشد اما روش استفاده از آن متفاوت است و باید خوب دقت کنید.

ماسک قبل از شامپو

به اندازه طول موهای تان چند اسکوپ کره را از داخل کاسه در بیاورید؛ سپس موهایتان را دسته بندی کنید و کره را کم‌کم به پوست سر بزنید؛ بعد پوست سر را بپوشانید. حال کره را به طور کامل به ساقه های مو بزنید و یک ساعت صبر کنید و بعد موهای تان را مانند همیشه بشویید. استفاده از این روش قبل از شامپو، باعث افزایش رشد مو و براقیت مو ها می شود.

استفاده به عنوان نرم‌کننده

در این روش بعد از شستشوی مو ها، زمانی که تقریبا موهایتان خشک شده بود، می‌ توانید از کره به عنوان نرم‌کننده استفاده کنید. به اندازه یک نخود کره را بردارید و آن را بین کف دست تان گرم کنید و سپس به موهای تان بزنید‌. از نوک مو شروع کنید و کم‌کم به وسط مو برسید. مراقب مقدار کره ای که به موهایتان می زنید، باشید زیرا اگر زیاد استفاده کنید، چرب به نظر می‌ رسد. انجام این کار به طور منظم باعث از بین بردن وزی مو و افزایش براقیت داخل مو ها خواهد شد.

قبل از نرم‌کننده

همچنین می توانید از کرم مو قبل از نرم‌کننده هم استفاده کنید که انجام این کار باعث ترمیم مو های خشک می شود، بدون این که آن ها را چرب کند. برای انجام این کار اول باید موهای خود را خیس کنید و با حوله به آرامی آن را خشک کنید. زمانی که موهای تان هنوز مرطوب بود، کره را به آن بزنید. به انتهای مو بیشتر دقت کنید و آن را به خوبی ماساژ دهید تا موهای تان رطوبت را به خودش جذب کند.

مراقب باشید که این کار را فقط در ساقه مو انجام دهید و به پوست سر نزدیک نشوید. بعد از اینکه کارتان تمام شد، 20 الی 30 دقیقه صبر کنید و بعد موهای تان را با شامپو بشویید. در چنین حالتی دیگر نیاز به استفاده از نرم‌کننده نیست.

بایدها در استفاده از کره مو

    کره مو را هر زمان که نیاز داشتید، استفاده کنید اما مراقب باشید که مقدار آن را خیلی زیاد برندارید زیرا باعث چربی مو می شود.

    کره مو را به انتهای موی حاوی موخوره بزنید تا از شکنندگی جلوگیری کند.

    اگر پوست سر خشکی دارید، آن را روی پوست سرتان هم استفاده کنید.

    کراتینه مو را فقط روی موهای تمیز بزنید‌، زیرا استفاده از آن روی موی کثیف باعث تجمع چربی و ریزش مو می‌ شود.

استفاده از کره مو

نباید ها

    اگر می خواهید موهای خود را صاف کنید، از کره مو استفاده نکنید زیرا چسبندگی زیادی دارد و باعث چرب نشان دادن موها می شود.

    بیشتر از سه ماه از کره استفاده نکنید، زیرا خاصیتش بعد از سه ماه از بین می رود.

    کره را با مواد دیگری ترکیب نکنید.

    وقتی که از کره مو استفاده می کنید، دیگر هیچ محصول شیمیایی را همزمان با آن به موهای تان نزنید، زیرا اثر گذاری آن را کاهش می دهد.