۰ نفر

نتیجه موفقیت آمیز آزمایش داروی گیاهی درمان کرونا در پاکستان

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبر: 601049
نتیجه موفقیت آمیز آزمایش داروی گیاهی درمان کرونا در پاکستان

دانشمندان پاکستانی با موفقیت، داروی گیاهی درمان کرونا که ۸۲ درصد موثر است را آزمایش کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  تا کنون واکسن‌ها و دارو‌های متعددی برای جلوگیری و درمان بیماری کرونا ساخته شده اند. با این حال، هنوز هم کشور‌های مختلف در حال انجام تحقیقات برای یافتن راه کار‌هایی موثرتر برای مقابله با این همه گیری هستند.

به تازگی مقامات بهداشتی پاکستان اعلام کرده اند داروی گیاهی چینی برای درمان کرونا با موفقیت آزمایش شده است. این داروی گیاهی که Jinhua Qinggan Granules (JHQG) نام دارد، توسط یک شرکت داروسازی چینی ساخته شده و برای درمان کرونا در کشور چین مجوز استفاده گرفته است.

اقبال چادهری، مدیر این تحقیقات گفت: گرچه این دارو روی بیمارانی با علائم متفاوتی از کرونا آزمایش شد؛ اما ما انتظار داریم که داروی گیاهی چینی بتواند به طور موثری سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون را نیز درمان کند.

دانشمندان پاکستانی این دارو را روی ۳۰۰ بیمار که دارای علائم خفیف تا متوسط بیماری بودند، آزمایش کردند. شواهد اولیه نشان داد میزان تاثیرگذاری این دارو بیش از ۸۲ درصد بوده است. مقامات بهداشتی پاکستان بسیار امیدوارند بتوان با استفاده گسترده از این دارو، همه گیری کرونا را کنترل کرد.

پاکستان در حال حاضر در موج پنجم همه گیری کرونا قرار دارد و روز گذشته ۴ هزار و ۳۴۰ نفر در این کشور به این ویروس آلوده شده اند که بالاترین میزان در سه ماهه اخیر محسوب می‌شود. شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور طی یک هفته اخیر ۶۲ درصد رشد داشته است.

در صورت تایید نهایی داروی گیاهی چینی از سوی مقامات بهداشتی اسلام آباد، پاکستان به دومین کشور در جهان تبدیل می‌شود که مجوز استفاده اضطراری از این دارو را صادر می‌کند.