۰ نفر

هشدار آلمان درباره ظهور سویه‌ های جدید کرونا

۲۷ دی ۱۴۰۰، ۰:۵۹
کد خبر: 600453
هشدار آلمان درباره ظهور سویه‌ های جدید کرونا

وزیر بهداشت آلمان درباره پیدایش جهش‌های جدید دلتا کرونا و افزایش مرگ‌های کرونایی هشدار داده و پارلمان فرانسه هم سرانجام بعد از بحث‌های طولانی به طرح تشدید قواعد علیه واکسینه‌نشده‌ها رای مثبت داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، کرونا همچنان در اروپا جولان می دهد و بخصوص شیوع سویه اومیکرون در این منطقه نگرانی های زیادی در بین مقامات و شهروندان ایجاد کرده است.

تشدید قواعد علیه واکسینه نشده ها در فرانسه

پارلمان فرانسه سرانجام در مبارزه با پنجمین موج کرونا محدودیت های دسترسی شدید و گسترده ای را برای افراد واکسینه نشده تصویب کرد.

امروز بعد از ظهر در مجمع ملی فرانسه ۲۱۵ نماینده به این طرح رای مثبت داده ، ۵۸ نماینده به آن رای مخالف داده و ۷ نماینده هم به آن رای ممتنع دادند. این قانون پیش بینی می کند که افراد بالای ۱۶ ساله واکسینه نشده دیگر نباید به رستوران ها، موسسات فرهنگی و وسایل حمل و نقل در مسیرهای طولانی دسترسی داشته باشند.

با توجه به شمار بالای موارد ابتلای جدید به کرونا دولت فرانسه می خواهد مشوق های بیشتری برای واکسیناسیون کرونا فراهم کند. این مقررات تنظیم شده تا مجوز بهداشتی و سلامت فعلی که مدرکی دال بر واکسیناسیون، بهبودی از کرونا و یا تست منفی کرونا است به مجوز واکسیناسیون تبدیل شود. به این ترتیب یک تست منفی در فرانسه به زودی دیگر مجوزی برای دسترسی به بسیاری مکان ها نخواهد بود.

در ابتدا قرار بود این مقررات از ۱۵ ژانویه اجرایی شود که به دلیل بحث های داغ در مجلس شورای ملی و دو مجلس دیگر فرانسه به تعویق افتاد. هنوز مشخص نیست این تغییرات قانونی دقیقا چه زمانی اجرایی خواهد شد. برخی از نمایندگان اعلام کرده بودند که می خواهند درباره این متن به شورای قانون اساسی شکایت کنند.

در هفته های اخیر موارد ابتلا به کرونا در فرانسه به شدت افزایش پیدا کرده و اخیرا شمار موارد ثبت شده این بیماری در عرض یک هفته و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۲۸۲۹ نفر رسیده است.

صدر اعظم آلمان به اسپانیا سفر می کند

"اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان هم روز دوشنبه در اولین سفر خارجی خود در سال جدید میلادی به اسپانیا سفر خواهد کرد. وی در مادرید با صرف ناهار و برخی مذاکرات مورد استقبال نخست وزیر این کشور قرار خواهد گرفت. از جمله موضوعات مهم مذاکرات این دو مقام اروپایی مسئله مبارزه با کرونا خواهد بود.

تداوم اعتراضات ضد محدودیت ها در آلمان

حدود ۳ هزار نفر هم در شهر کوتبوس آلمان بدون اطلاع قبلی به خیابان ها آمدند و علیه محدودیت ها و مقررات کرونایی اعتراض کردند. یک سخنگوی پلیس اعلام کرد که این اعتراضات منحل شده است. پلیس دلیل این اقدام را این مسئله اعلام کرد که این اعتراضات ازقبل اعلام نشده و تقریبا همه شرکت کنندگان ماسک نداشتند.

ارتش آلمان علیه نیروهای واکسینه نشده پرونده انضباطی تنظیم می کند

هفته نامه "اشپیگل" هم گزارش داد که ارتش آلمان تا به حال ده ها پرونده انضباطی را علیه سربازانی که نمی خواهند واکسن کرونا بزنند تنظیم کرده است. واکسیناسیون در بین نیروهای ارتش آلمان اجباری شده است. برای نیروهای ارتش آلمان امتناع از واکسیناسیون در شرایط فعلی به منزله امتناع از دستورات تلقی شده و می تواند منجر به اخراج آن ها شود.

"کارل لایترباخ"، وزیر بهداشت آلمان هم ابتلا به سویه اومیکرون را جایگزینی برای واکسیناسیون در مقابله با کرونا نمی داند. وی در این باره گفت: واکسینه نشده هایی که اومیکرون می گیرند در پاییز حمایت کمی علیه ابتلا به سویه های دیگر دریافت خواهند کرد.

آلمان: واکسیناسیون کامل با ۳ دز تکمیل می شود

وی همچنین بر این مسئله تاکید کرد که برای برآورده شدن نتایج طرح واکسیناسیون اجباری سه دز واکسن تجویز می شود. وی تاکید کرد که یک واکسیناسیون کامل شامل تزریق ۳ دز واکسن است.

وی همچنین گفت که چنین واکسیناسیونی علیه سویه کرونا و حداقل ابتلا به بیماری سخت و مرگ از افراد حمایت می کند.

وزیر بهداشت آلمان همچنین درباره پیدایش سویه های جدید کرونا هشدار داده و گفت: این احتمال زیاد وجود دارد که ما در پاییز با نوع دلتای جهش یافته روبرو شویم.

وی با توجه به شیوع گسترده اومیکرون و نرخ پایین واکسیناسیون درباره افزایش چشمگیر مرگ های کرونایی و محدودیت های گسترده در درمان بیماران هشدار داد.

لایترباخ درباره در پیش رو بودن هفته های بسیار سخت هشدار داده و گفت: در حال حاضر بخصوص جوانان در کشور به این بیماری مبتلا می شوند.

طرح واکسیناسیون اجباری در اتریش اجرا می شود

در اتریش هم بر اساس طرح های مقرر اجرای واکسیناسیون اجباری از اوایل فوریه آغاز می شود. این واکسیناسیون باید برای همه افراد بالای۱۸ سال در اتریش انجام شود.

بر اساس تصمیمات دولت برای افرادی که از واکسیناسیون خودداری می کنند جریمه ۶۰۰ تا ۳۶۰۰ یورویی در نظر گرفته می شود. پارلمان اتریش روز پنج شنبه درباره این طرح قانونی تصمیم گیری خواهد کرد.

اعتراضات گسترده ضد محدودیت ها در هلند

در آمستردام هلند هم روزیکشنبه مجددا هزاران نفر به خیابان ها آمدند و علیه سیاست های کرونایی دولت اعتراض کردند. معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "بازگشت به شرایط نرمال همین حالا"، " ما از دروغ سیر شده ایم".

رکورد شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۵۲۵۰۴ مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت در این کشور خبر داد که ۱۵۹۵۲ مورد بیشتر از یکشنبه هفته پیش بود.

شاخص مبتلایان هفتگی به کرونا در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور هم رکورد جدیدی را ثبت کرده و به ۵۱۵.۷ رسیده است. ۴۷ نفر هم در عرض ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

نتایج جدیدترین نظر سنجی موسسه اینسا در آلمان هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی از اجباری شدن واکسیناسیون حمایت می کنند. بر این اساس حدود ۶۰ درصد شهروندان از این طرح حمایت کرده و ۳۳ درصد با آن مخالفند.

عدم رضایت شهروندان آلمانی از سیاست های کرونایی دولت

بر این اساس حدود ۷۱ درصد شهروندان هم بر این عقیده اند که دولت آلمان مسیر آشکاری را در سیاست کرونایی طی نمی کند. ۲۳ درصد هم نظری خلاف این را دارند.

همچنین ۶۱ درصد شهروندان اعتقاد دارند که "اولاف شولتز"، در سیاست کرونایی قدرت رهبری کمی از خود نشان می دهد و ۲۶ درصد هم نظری خلاف این را دارند.

فرانسه خواستار تضعیف قواعد بدهی های اروپایی شد

با توجه به بدهی های بالایی که بسیاری از کشورهای اروپایی در دوران بحران کرونا به بار آورده اند، وزیر دارایی فرانسه خواستار تضعیف قواعد بدهی ها در اروپا شده است.

وی در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان اعلام کرد که قواعد بدهی ها باید بر اساس واقعیت و نه رویا باشد. وی افزود: پیمان ثبات و رشد اروپا کاملا منسوخ نشده است، اما قواعد بدهی های دولتی در اروپا این گونه است.

وزیر دارایی فرانسه همچنین گفت: بعد از بحران برخی کشورهای عضو این اتحادیه بدهی های دولتی ۱۶۸ درصد را بدست آوردند در حالی که برخی دیگر حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد بدهی دولتی به بار آوردند. این شکاف ها باید برطرف شود. به این ترتیب ما می توانیم برای کشورهای عضو این اتحادیه شرایطی را ایجاد کنیم که خود بتواند تعیین کنند که چگونه بدهی هایشان را کاهش دهند.

در فرانسه هم بیش از ۵۰ هزار نفر شب گذشته علیه تشدید قواعد علیه واکسینه شده ها اعتراض کردند. ده نفر هم در جریان این اعتراضات گسترده دستگیر شدند.