۰ نفر

همه خواص انگور

۲۷ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۰۹
کد خبر: 600209
همه خواص انگور

وقتی انگور را گاز می‌زنید، چیزی بیشتر از میوه ای آبدار، شیرین و خوبی دریافت می‌کنید. شما همچنین مقداری مواد مغذی و آنتی اکسیدان دریافت می کنید که ممکن است به شما کمک کند خوب و سرحال بمانید. انگور کم کالری و تقریباً بدون چربی است.

انگور هزاران سال است که وجود داشته است. وقتی انگورها روی تاک هایشان می رسند، تبدیل می شون به انوع مختلف. از جمله: سبز شفاف، سیاه، رنگ بنفش و قرمز. برخی از انواع انگور دارای دانه‌های خوراکی است. انواع دیگر بدون دانه هستند. خوردن انگور بدون هسته ممکن است راحت تر باشد، اما انگور با هسته شیرین‌تر است. خود دانه ممکن است طعم کمی تلخ داشته باشد.

انگورهایی که در خواربار فروشی محلی خود پیدا می‌کنید به عنوان انگور سفره شناخته می‌شود. در اینجا نگاهی به فواید تغذیه‌ای خوردن انگور داریم.

•    انگور منبع خوبی از پلی فنول‌ها است

همه انواع انگور حاوی پلی فنول هستند. پلی فنول‌ها ترکیباتی هستند که به انگور و برخی گیاهان دیگر رنگ‌های زنده می‌بخشد. آنها همچنین محافظت در برابر بیماری‌ها و آسیب‌های محیطی را به ارمغان می‌آورند. پلی فنول‌ها آنتی اکسیدان‌های شناخته شده‌ای هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند. پوست و پالپ انگور حاوی بیشترین پلی فنول است. آنها همچنین دارای بالاترین توانایی آنتی اکسیدانی هستند.

انگور

انگور تا حد زیادی به دلیل محتوای پلی فنول آن برای شما مفید است. پلی فنول ها ممکن است به مبارزه با: دیابت، سرطان، بیماری آلزایمر، بیماری ریه، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی عمل کند.

•    انگور از سلامت قلب حمایت می‌کند

برای داشتن قلب سالم انگور بخورید. پلی فنول‌های موجود در انگور ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند. علاوه بر از بین بردن رادیکال‌های آزاد، تصور می‌شود که انگور دارای اثرات ضد التهابی، اثرات ضد پلاکتی و حمایت از عملکرد اندوتلیال است. اختلال عملکرد اندوتلیال با عوامل خطر برای ایجاد پلاک در شریان‌ها یا آترواسکلروز مرتبط است.

انگور

•    انگور از سلامت چشم حمایت می‌کند

انگور ممکن است به زودی جای همه خوراکی‌های دیگر را به عنوان بهترین غذا برای سلامت چشم بگیرد. طبق تحقیقات موسسه چشم پالمر در دانشگاه میامی، خوردن منظم انگور ممکن است به محافظت از زوال شبکیه کمک کند. این منجر به بیماری‌های شبکیه مانند دژنراسیون ماکولا می‌شود. در این مطالعه، عملکرد شبکیه در موش‌هایی که روزانه معادل سه وعده انگور تغذیه می‌کردند محافظت شد. علاوه بر این، شبکیه موش ضخیم شد و پاسخ های دریافت نور بهبود یافت.

•    انگور ممکن است حافظه را تقویت کند

تحقیقات نشان می‌دهد که میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها مانند آب انگور کنکورد به کاهش استرس اکسیداتیو که منجر به پیری می‌شود کمک می‌کند. در مطالعات، این کاهش عملکرد حافظه کلامی و عملکرد حرکتی را افزایش داد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹ نشان داد که آب انگور کنکورد که به مدت ۱۲ هفته مصرف می‌شود، یادگیری کلامی را در بزرگسالانی که حافظه رو به زوال داشتند اما زوال عقل نداشتند، افزایش داد.

•    انگور به پیشگیری از سندرم متابولیک کمک می‌کند

با توجه به منبع مورد اعتماد موسسه ملی قلب، خون و ریه، سندرم متابولیک اصطلاحی برای گروهی از عوامل خطر است که خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سکته را افزایش می‌دهد. این عوامل خطر عبارتند از: تری گلیسیرید بالا، کلسترول و HDL (چربی خوب) پایین، فشار خون بالا و قند خون بالا.

غذاهای غنی از پلی فنل مانند انگور ممکن است به محافظت در برابر سندرم متابولیک کمک کند. پلی فنول‌های انگور، به ویژه پلی فنول‌های هسته انگور، ممکن است به بهبود موارد زیر کمک کند: کلسترول، فشار خون و سطح قند خون.

•    انگور ویتامین K را تامین می‌کند

انگور منبع خوبی از ویتامین K است. ویتامین K به لخته شدن خون شما کمک می‌کند. کمبود ویتامین K شما را در معرض خطر خونریزی قرار می‌دهد. همچنین ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد، اگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

•    انگور به شما فیبر می‌دهد

انگور حاوی مقدار کمی فیبر محلول است. این ممکن است سطح کلسترول و قند خون را کاهش دهد. اگر نامنظمی روده دارید، خوردن فیبر بیشتر ممکن است کمک کند.

انگور

کشمش چطور؟

کشمش انگور کم آب است. آنها مملو از پلی فنول‌ها هستند. کشمش حاوی مقادیر کمی آب است، بنابراین نسبت به انگور تازه میزان آنتی اکسیدان بیشتری دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که خوردن کشمش سه بار در روز باعث کاهش فشار خون می‌شود. کشمش حاوی قند و کالری بیشتری است و در عین حال سیر کننده کمتری نسبت به انگور است، بنابراین بهتر است آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

چگونه انگور را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

انگور اغلب در دسترس و قابل خوردن است. شستن یک دسته و لذت بردن از یک میان وعده سالم آسان است. راه‌های دیگر برای لذت بردن از انگور عبارتند از:

از انگور تازه آب بگیرید.

آب انگور ۱۰۰درصد بدون شکر اضافه بنوشید.

انگور را به سالاد سبز یا سالاد میوه اضافه کنید.

انگور خرد شده را به دستور سالاد مرغ مورد علاقه خود اضافه کنید.

انگور یخ زده را برای یک میان وعده تابستانی بخورید.

انگور برای شما خوب است. آن مملو از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است. انگور همچنین حاوی فیبر است و یک غذای کم کالری محسوب می‌شود. خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه‌هایی مانند انگور ممکن است خطر ابتلا به موارد زیر را کاهش دهد: حمله قلبی، سکته، دیابت، سرطان و چاقی.

انگور خوشمزه است و خوردن آن آسان است، اما به اندازه سرو خود توجه کنید. اگر در یک وعده بیش از حد غذا بخورید، کالری و کربوهیدرات ها به سرعت افزایش می‌یابد. این ممکن است هر گونه فواید سلامتی را خنثی کند و خطر افزایش وزن شما را افزایش دهد.

انگور

انگور حاوی قند طبیعی است، اما یک غذای با شاخص گلیسمی پایین (GI) در نظر گرفته می‌شود. این بدان معناست که بعید است یک وعده تنها قند خون شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اما کشمش داستان دیگری دارد. قند موجود در کشمش در طی فرآیند کم آبی غلیظ می‌شود. این باعث می‌شود سطح GI آنها به حد متوسط افزایش یابد. انجمن دیابت آمریکا خوردن میوه های تازه را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم تشویق می‌کند. میوه های کم آب مانند کشمش باید در حد اعتدال مصرف شود. انگورهای معمولی دارای بقایای آفت کش هستند. برای کاهش قرار گرفتن در معرض، آنها را کاملا بشویید و در صورت امکان مارک‌های ارگانیک را انتخاب کنید.