۰ نفر

ایجاد ایمنی قوی‌ تر در برابر کرونا با تلفیق دو واکسن

۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبر: 599275
ایجاد ایمنی قوی‌ تر در برابر کرونا با تلفیق دو واکسن

دانشمندان آمریکایی موفق شدند واکسن شرکت فایزر با واکسن ذات الریه را با یکدیگر تلفیق کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز نوشت، مقامات بهداشتی امیدوار بودند با کشف واکسن کرونا بتوانند به همه گیری این بیماری خاتمه دهند؛ اما با ظهور سویه‌های جدید مانند امیکرون، نیاز به تزریق دوز سوم واکسن وجود دارد.

از آن جا که پاییز و زمستان فصل همه گیری سایر بیماری‌ها مانند آنفلوانزا و ذات الریه است، واکسیناسیون برابر این بیماری‌ها نیز ضروری است. شرکت فایزر به تازگی از تلفیق موفقیت آمیز واکسن کرونای خود با واکسن ذات الریه خبر داده است.

بر این اساس، تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد دوز تقویتی واکسن کرونای فایزر قابلیت تلفیق با واکسن ذات الریه را دارد. این مطالعه که روی افراد بالای ۶۵ سال انجام شد، حاکی از آن است که تلفیق این دو واکسن می‌تواند کارایی بهتر و ایمنی قوی‌تر در این افراد ایجاد کند.

در این تحقیقات که از ماه مِی میلادی آغاز شده است؛ دوز جدید واکسن ذات الریه موسوم به "پریونار ۲۰" با دوز سوم واکسن کرونای شرکت فایزر به طور همزمان به ۵۷۰ داوطلب تزریق شد. هدف محققان سنجش میزان ایمنی بخشی تلفیق این دو واکسن به افراد بود.

شواهد نشان داد تلفیق این دو واکسن توانست به میزان کافی و موثری در افراد باعث ایجاد ایمنی شود. عوارض جانبی خاصی نیز در افراد مشاهده نشد. شرکت فایزر مدعی است تزریق همزمان واکسن کرونا و ذات الریه می‌تواند به کاهش مراجعه افراد به مراکز درمانی کمک کند و به فرایند واکسیناسیون شدت بخشد.

واکسن "پریونار ۲۰" ماه ژوئن سال گذشته میلادی موفق به اخذ مجوز از سازمان غذا و داروی آمریکا برای تزریق در افراد بزرگسال شد.