۰ نفر

وضعیت بحرانی کرونا در کشورهای اروپایی

۲۲ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۳۳
کد خبر: 599131
وضعیت بحرانی کرونا در کشورهای اروپایی

دولت آلمان اعلام کرد که ازاین پس مبتلایان به کرونا که سه دز واکسن را دریافت کرده اند نیازی نیست خود را قرنطینه کنند و کشورهای اروپایی از جمله اتریش، آلمان و بلغارستان رکوردهای جدیدی ابتلای روزانه به کرونا را ثبت کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، کرونا و به ویژه سویه جدید اومیکرون همچنان اروپاییان بیشتری را درگیر می کند به گونه ای که بر اساس پیش بینی اخیر سازمان بهداشت جهانی در کم تر از دو ماه آینده احتمالا بیش از نیمی از شهروندان اروپایی به این سویه جدید آلوده می شوند.

شرکت هواپیمایی فنلاندی یک پنجم پروازهای خود را لغو می کند

شرکت هواپیمایی فنلاندی Finnair اعلام کرد که می خواهد در ماه فوریه به دلیل عواقب محدودیت های کرونایی حدود یک پنجم پروازهای خود را لغو کند.

این شرکت هواپیمایی امروز( چهارشنبه) اعلام کرد که سویه اومیکرون و فصل شیوع آنفولانزا منجر به افزایش قابل توجه مرخصی های استعلاجی کارکنان این شرکت هواپیمایی شده و این شرکت می خواهد با لغو پروازها از تغییرات لحظات آخری پروازها جلوگیری کند.

این شرکت هواپیمایی، بیشتر دولتی است و در سال کرونایی ۲۰۲۰ هم هزاران شغل و حدود ۱۵ درصد از نیروی کار خود را تعدیل کرد.

در فنلاند هم موارد ابتلا به کرونا به شدت در حال افزایش است و در این کشور با حدود ۵.۵ میلیون نفر سکنه روز سه شنبه بیش از ۸ هزار مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شد.

آمار مبتلایان به کرونا در دانمارک از مرز یک میلیون نفر گذشت

در کشور دانمارک هم از آغاز بحران کرونا بیش از یک میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اند. امروز ( چهارشنبه) انستیو بهداشت دولتی SSI در این کشور خبر داد که در عرض ۲۴ ساعت ۲۴۳۴۳ مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور ثبت شده که در مجموع تا به حال ۳۴۳۳ نفر آن ها در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

شهروندان آلمانی که سه دز واکسن کرونا دریافت کنند دیگر به قرنطینه کرونایی نمی روند

کابینه دولت فدرال آلمان هم مجددا قواعد قرنطینه کرونایی را برای شهروندان تنظیم کرد. این تصمیمات روز چهارشنبه به تصویب رسید. "کارل لایترباخ"، وزیر بهداشت آلمان در سخنانی اعلام کرد که افرادی که سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند در صورت ابتلا به کرونا دیگر نیازی نیست به قرنطینه بروند و این درباره افرادی که به اومیکرون هم آلوده می شوند صدق می کند.

وی همچنین تاکید کرد که واکسیناسیون مرحله سوم زندگی را راحت تر می کند و افراد را از ابتلای سخت به بیماری محافظت می کند.

دولت فدرال و ایالات آلمان هفته گذشته در این باره با هم به توافق رسیدند. این قواعد استثنایی روز پنج شنبه به پارلمان ارائه شده و روز جمعه در بوندس رات تصویب شده و احتمالا از روز شنبه در آلمان اجرایی می شود. بر اساس این طرح جدید همچنین دوران قرنطینه برای بیماران کرونایی دیگر هم کاهش می یابد.

انستیتو رابرت کخ هم توصیه های به روز شده خود در این باره را از روز جمعه منتشر خواهد کرد.

ثبت رکورد جدید ابتلای روزانه به کرونا در بلغارستان

نهادهای بهداشتی در بلغارستان هم رکورد جدیدی را در ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت ثبت کرده اند. نهادهای بهداشتی در این کشور ازابتلای حدود ۷۰۶۲ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر دادند که از آغاز شیوع کرونا بی سابقه بوده است. ۸۹ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

موارد ابتلای روزانه در آلمان هم رکورد زد

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای بیش از ۸۰ هزار مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که از آغاز شیوع کرونا بی سابقه بوده است. این نهاد بهداشتی چهارشنبه صبح خبر داد که در عرض ۲۴ ساعت ۸۰۴۳۰ مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است. شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در این کشور به ازای ۱۰۰ هزار نفر هم به ۴۰۷.۵ افزایش پیدا کرده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز همچنین از مرگ ۳۸۴بیمار کرونایی جدید در عرض ۲۴ ساعت خبر داد.

طرح جدید دولت اسپانیا برای سختگیری کم تر در رفتار با کرونا

اسپانیا هم در حال بررسی طرح پیگیری کم تر سختگیرانه مبتلایان به کرونا است. بر اساس طرح جدید دولت دیگر همه موارد ابتلا ثبت نمی شود و همه افراد دارای علائم هم تست گرفته نمی شوند .به گزارش " ال پایس" دولت می خواهد از این پس به روش هایی مشابه برخورد با سرماخوردگی کلاسیک با این بیماری رفتار کند.

۳۹۸ مرگ روزانه کرونایی در انگلیس

نهادهای بهداشتی در انگلیس هم از ابتلای ۱۲۹.۵۸۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر دادند و ۳۹۸ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست دادند.

دوران قرنطینه برای بیماران کرونایی در سوئیس کوتاه می شود

سوئیس هم دوران قرنطینه بیماران کرونایی و افراد مرتبط با این بیماران را از ۱۰ روز به ۵ روز کاهش می دهد. دلیل آن نوع اومیکرون عنوان شده است که در آن فاصله زمانی بین عفونت و انتقال ویروس کوتاه شده است.

دولت سوئیس اعلام کرده که اقتصاد و جامعه در هفته های اخیر به دلیل افزایش شدید افرادی که در اثر ابتلا به کرونا به قرنطینه رفته اند تحت فشار شدیدی قرار گرفته اند. سوئیس همچنین محدودیت های اعمال شده برای مهار کرونا در قبل از کریسمس را تا پایان ماه مارس تمدید کرده است.

طرح واکسیناسیون اجباری برای کودکان بالای ۱۸ سال روی میز دولت آلمان

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم در سخنانی در پارلمان از طرح واکسیناسیون اجباری برای همه افراد بالای ۱۸ سال در این کشور حمایت کرد.

آسیب جدی کرونا به بخش توریسم آلمان

محدودیت ها در مبارزه با بحران کرونا مدت دو سال پیاپی است که آسیب جدی به بخش توریسم آلمان وارد کرده است. با وجود افزایش قابل توجه اقامت های شبانه در ماه نوامبر در هتل ها اما نتیجه اولین یازده ماهه سال ۲۰۲۱ بدتر از این دوره زمانی در سال بحران کرونایی ۲۰۲۰ بوده است.

بر اساس اطلاعات اداره آمار فدرال آلمان که روز چهارشنبه اعلام شد، از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ هتل ها و مهمانسراها و محل های اقامت توریست ها در مجموع ۲۹۳ میلیون اقامت شبانه را ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۰.۹ درصد کاهش داشت.

رکورد مبتلایان روزانه در اتریش شکسته شد

در اتریش هم شمار مبتلایان روزانه به کرونا رکورد جدیدی را به دست آورده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور در عرض ۲۴ ساعت ۱۷ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که حدود دو برابر مبتلایان روزانه در همین روز در هفته گذشته بوده و رکورد جدیدی را شامل می شود.

تشدید محدودیت ها در واتیکان

به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا واتیکان هم اقدامات و قواعد کرونایی را تشدید می کند. بر اساس دستور مدیریت واتیکان بازدیدکنندگان از باغ ها، موزه ها و یا شرکت کنندگان در کنفرانس ها و مهمانان سفره خانه های واتیکان در آینده باید یا واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و یا از کرونا بهبود یافته باشند. علاوه بر این استفاده از ماسک در این منطقه اجباری می شود.

حمله معترضان به قواعد کرونایی در بلغارستان به ساختمان پارلمان

در صوفیه پایتخت بلغارستان هم صدها تن از هواداران حزب ملی گرای پارلمانی Wasraschdane در برابر ساختمان مجلس خلق علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. معترضان که بعضا از شهرهای دیگر آمده بودند ماسک نداشتند. به گفته نیروهای امنیتی معترضان زنجیره پلیس را شکستند و خود را به ورودی اصلی مجلس رساندند به گونه ای که نمایندگان مجلس ابتدا ساختمان را ترک کردند.

پلیس تلاش کرد از نفوذ معترضان به داخل ساختمان پارلمان جلوگیری کند که در این میان برخی معترضان دستگیر شدند. تعدادی از نیروهای پلیس و معترضان هم در جریان درگیری ها مجروح شدند.

معلمان بازنشسته در انگلیس برای مقابله با کمبود پرسنل به میدان می آیند

در انگلیس هم بر اساس اطلاعات وزارت آموزش وپرورش حدود ۵۰۰ معلم بازنشسته به عنوان شاغل موقت در مدارس مشغول به کار شده اند. آن ها می خواهند به کاهش کارکنان ناشی از شیوع گسترده موج اومیکرون کمک کنند. وزیر آموزش و پروش انگلیس از معلمان بازنشسته درخواست کرده بود که برای مقابله با کمبود پرسنل حاصل از شیوع اومیکرون کمک کنند.

از زمان باز شدن مدارس بعد از تعطیلات کریسمس در انگلیس از هر ۱۲ معلم یکی به مرخصی استعلاجی رفته بود که برابر با حدود ۴۴ هزار کارمند بوده است.