۰ نفر

بین کرونا و برخی سرطان ها ارتباط وجود دارد

۲۲ دی ۱۴۰۰، ۳:۳۱
کد خبر: 598782
بین کرونا و برخی سرطان ها ارتباط وجود دارد

یک مطالعه جدید نشان داده است که سرفه‌های مداوم از جمله علائمی است که می‌تواند نشان دهنده عفونت با ویروس کرونا و سرطان به صورت همزمان باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر جودی مووات، رئیس برنامه شواهد راهبردی و تشخیص زودهنگام در تحقیقات سرطان انگلیس می‌گوید که بین برخی علائم عفونت با ویروس کرونا و علائم سرطان، به ویژه سرطان ریه، ارتباط وجود دارد.

مووات توضیح داد: برخی نشانه‌ها از جمله تداوم سرفه‌های شدید برای بیش از ۳ هفته وجود دارد که نیاز به معاینات اضافی دارد.

این پزشک متخصص گفت که اگر سرفه برای انسان بی سابقه باشد، این نیاز به کار برای کشف علل واقعی آن عارضه دارد.

وی اشاره کرد که تغییر ماهیت سرفه برای افرادی که به آن عادت کرده اند نیز نشان دهنده وجود علت دیگری غیر از ابتلا به کرونا است.

مووات تأکید کرد: شاخص‌های زیادی وجود دارد که باید در برخورد به ویژه با سرفه که یکی از بارزترین علائم عفونت با ویروس کرونا است، از جمله سرفه‌های مداوم بیش از ۳ هفته و تغییر صدا در نظر گرفته شود؛ زیرا این موارد می‌تواند نشانه سرطان ریه باشد.

این پزشک اضافه کرد: نشانه دیگر اینکه سرفه با مشکل تنفسی همراه باشد و همچنین خروج خون در اثر سرفه نیز نشان دهنده سرطان ریه است.

 پزشکان بر این باورند که گلودرد یا گلو خراشیده یکی از علائم اولیه شایع عفونت با گونه جهش یافته «Omicron» است که به سرعت در حال گسترش است.

بیمارانی از آفریقای جنوبی، انگلیس و آمریکا قبل از بروز علائم دیگر، احساس خارش گلو را گزارش کرده اند. برخی از کارشناسان می‌گویند، "Omicron" بر خلاف انواع دیگر، می‌تواند گلو را قبل از بینی عفونی کند.

داده‌های حاصل از مطالعه Zoe Covid Septum، که از یک برنامه تلفن هوشمند برای ثبت احساسات صد‌ها هزار نفر در روز در سراسر انگلیس استفاده می‌کند، نشان داده است که گلودرد یکی از علائم اولیه شایع omicron است.