۰ نفر

استفاده درست از کلمات به تناسب اندام کمک می کند

۲۰ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۴۳
کد خبر: 598319
استفاده درست از کلمات به تناسب اندام کمک می کند

آنچه رفتار را بیشتر شکل می‌دهد، معنا و مفهومی است که از کلمات در ذهن داریم. استفاده درست از کلمات می تواند در تناسب اندام ما موثر باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ باشگاه خبرنگاران جوان-  امرالله ابراهیمی در خصوص قدرت واژه و تاثیر آن بر الگو‌های ذهنی به منظور لاغر شدن گفت: روان‌شناسان  معتقدند عمدتا معنا و مفهومی که از کلمات در ذهن شکل می گیرد بر عملکرد ما موثر است.

افراد نسبت به واژه‌ها، حساسیت‌های خاص دارند.

به عنوان مثال طبق الگوی رفتاری و مفهومی، در برخی خانواده‌ها درد به معنای ناتوانی و طرد شدگی است. معادل سازی صحیح در ذهن به ما کمک می‌کند در موضوعات مختلف مانند رژیم غذایی، رفتار صحیح تری داشته باشیم.

فردی که وزن بالایی دارد می تواند در واژه‌های رژیم غذایی و همچنین نوع تصور خود تغییراتی ایجاد کند.

به جای استفاده از کلماتی مانند رژیم کم کالری یا کم چربی، از لغاتی مانند رژیم غذایی مغذی و سودمند استفاده کنید. همچنین معادل سازی وتصویر سازی ذهنی خود را نسبت به غذا‌های فست فود مانند پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده از حس خوشایند به تصویر فردی که اضافه وزن دارد در ذهن خود تغییر دهید و یا خوردن سبزیجات را در ذهن خود با فردی خوش اندام در ذهن تداعی کنید.

همچنین می توان از دیگر حواس خود برای لذت بردن از خوراکی‌های مفید نسبت به مضر بهره برد.

این روش که شرطی سازی محرک نامیده می شود در کودکان موثر‌تر خواهد بود به این شکل که خوراکی‌های مفید را در لحظات خوشایند کودک به او بدهیم مانند خوردن خرما در زمان بازی کودک در پارک.

با چنین الگو‌های رفتاری و تغذیه‌ای صحیح می توانیم، در رژیم غذایی خود برای تناسب اندام، اقدامات به سزایی انجام دهیم.