۰ نفر

کاهش طبیعی موهای صورت با روش های خانگی

۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبر: 598218
کاهش طبیعی موهای صورت با روش های خانگی

موهای زائد صورت یکی از دغدغه های همه خانم هاست زیرا زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد اما میتوانید با روش های خانگی از شر موهای زائدتان راحت شوید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ داشتن موی زائد روی صورت یک اتفاق کاملا رایج و طبیعی است اما در بعضی از موارد، مو های زبر و تیره روی صورت ظاهر می شوند و شما مجبور هستید که هر طور شده با موچین یا روش‌ های دیگر این موهای زائد را از بین ببرید که وضعیت بسیار ناخوشایندی را مخصوصاً برای خانم‌ ها ایجاد می‌ کند. گاهی اوقات این اتفاق به خاطر ناتعادلی هورمونی است.

وکس کردن و لیزر می تواند به شما کمک کند که از شر موهای زائد خلاص شوید اما بعضی از راه های طبیعی هم هستند که برای کاهش این موها موثر واقع می شوند که در این قسمت از بهداشت و سلامت این راه ‌ها را به شما معرفی می کنیم.

دم نوش نعناع

دم نوش نعناع بوی بسیار عالی و طعم اعجاب انگیزی دارد و اعصاب را آرام می کند، باعث کاهش تعداد هورمون های مردانه در خون می شود، در نتیجه هورمون های مردانه که مسئول ایجاد موهای زائد و تیره روی صورت هستند کاهش پیدا می‌ کنند و موی زائد هم کم تر خواهد شد. مطالعات نشان می‌ دهد که نوشیدن دو فنجان دمنوش نعنا در طول روز می‌ تواند رشد مو های صورت را کم کند‌.

روغن درخت چای و لاوندر

روغن های طبیعی در مراقبت از پوست و زیبایی برای تمام سنین استفاده می‌ شوند و بعضی از آن ها برای کاهش مو های زائد اثر گذار هستند.‌ استفاده از لاوندر و روغن درخت چای به صورت موضعی روی صورت می‌ تواند باعث کاهش موهای اضافی صورت باشد‌.

کاهش مصرفِ چربی ترانس دار

کلوچه های خوشمزه شکلاتی احتمالا خوراکی مورد علاقه تان باشد و حالتان را خوب کند اما چربی ترانس بالایی دارد و نه تنها کلسترول را بالا می‌ برد، بلکه باعث افزایش خطر بیماری‌ های قلبی نیز می شود و رشد موهای زائد را بالا می برد. پس سعی کنید که آن ها را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

زمان کافی برای استراحت

فعال ماندن یکی از بهترین راهکارهایی است که می توانید برای سلامت بدن خود انجام دهید‌. همیشه در طول روز 30 دقیقه ورزش ملایم تا قدرتی داشته باشید که به شما کمک می کند تا وزن خود را کنترل کنید.

همچنین موهای زائد صورت را کم می‌ کند، زیرا اضافه وزن، خودش عاملی برای افزایش موهای صورت است و کاهش وزن و تناسب اندام، 75 درصد هورمون ها را متعادل می کند و موهای زائد را کاهش می دهد. ورزشی را انتخاب کنید که باعث افزایش سطح تستوسترون نشود، مثل ورزش های هوازی که از این دسته است اما ورزش های کار با وزنه بر عکس عمل می کند.

طب سوزنی

طب سوزنی راهی عالی برای ریلکس کردن و کاهش استرس است و باعث می‌ شود تا احساس سرزندگی داشته باشید. همچنین مو های زائد را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی باعث کاهش تراکم و طول موهای زائد و کاهش هورمون مردانه خواهد شد.

نوشیدن آب به اندازه کافی

هیدراته نگه داشتن بدن راه‌ حلی بسیار عالی برای زیبایی و سلامت است. نوشیدن آب به اندازه کافی سوخت و ساز را تضمین می‌ کند، پوست را جوان تر نگه می ‌دارد و فواید بیشتری هم برای سلامتی دارد. همچنین از رشد مو های زائد صورت جلوگیری می‌ کند. در طول روز 6الی 8 لیوان آب بنوشید تا وضعیتِ سلامتی بدن تان از هر لحاظ بهتر شود.