۰ نفر

۶ ترکیب میوه‌ای پرقدرت برای تامین انرژی!

۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴
کد خبر: 597900
۶ ترکیب میوه‌ای پرقدرت برای تامین انرژی!

هیچ چیز بهتر از خوردن یک بشقاب میوه زیبا هر روز صبح نیست!

میوه واقعا غذای کاملی است. هضم آن برای بدن ما ساده ترین است و سیستم گوارش ما تقریباً هیچ کاری برای تجزیه آن انجام نمی‌دهد. همه میوه‌ها برای شما مفید است اما ما باید آن را زمانی بخوریم که به درستی هضم شود و از آن برای افزایش انرژی استفاده کنیم.

همه رنگ‌ها، شکل‌ها و بافت‌های میوه را به عنوان آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی مختلف در نظر بگیرید و سپس انواع میوه‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از همه فوایدی که آنها ارائه می‌دهد بهره ببرید از مبارزه با سرماخوردگی و جلوگیری از التهاب گرفته تا درخشندگی پوست و براق شدن موهایتان!

به جای اینکه فردا صبح یک تکه نان تست یا املت سفیده تخم مرغ میل کنید، کاری شگفت انگیز برای سلامتی خود انجام دهید و از یکی از این بشقاب های میوه خوشمزه لذت ببرید.

۱. بشقاب ضد التهاب: گیلاس، آناناس، زغال اخته

میوه

آناناس مملو از ویتامین C است و حاوی آنزیمی به نام بروملین است که التهاب روده را کاهش می‌دهد، عملکرد ایمنی را تقویت می‌کند و هضم پروتئین را تحریک می‌کند. سعی کنید آن را با زغال اخته که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین های A ، C و E هستند، ترکیب کنید. آنتوسیانین اصلی ترین آنتی اکسیدان موجود در زغال اخته و گیلاس است و رنگ آبی و قرمز پر زرق و برق این میوه‌ها را می‌دهد.

مقداری گیلاس ترش را همراه با گیلاس‌های شیرین میل کنید، زیرا نشان داده شده است که حاوی مقادیر بیشتری از ترکیبات فنلی هستند، که یک ضربه ضد التهابی قوی تری ایجاد می‌کند. غذاهای تقویت کننده خلق و خو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بیاموزید که چگونه غذا بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد. نکات، ابزارها و دستور العمل های سالم را در چالش غذای خلق و خوی دریافت کنید.

۲. بشقاب تقویت کننده سیستم ایمنی: گریپ فروت، کیوی، توت فرنگی

میوه

احساس می کنید کمی ضعف دارید؟ کیوی، گریپ فروت و توت فرنگی می‌توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند که برای حفظ سلامتی شما نیاز است. کیوی سرشار از ویتامین C است که به حمایت از سیستم ایمنی کمک می‌کند و از آسیب رادیکال های آزاد که می‌تواند منجر به التهاب در بدن شود، جلوگیری می‌کند.

گریپ فروت و توت فرنگی نیز برخی از بهترین غذاهای ویتامین C ما هستند (حاوی C بیشتری نسبت به پرتقال!) که می‌توانند به تقویت ایمنی و مبارزه با بیماری کمک کنند. دانه های توت فرنگی سرشار از ویتامین های A و C هستند و همچنین حاوی مواد معدنی هستند که از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند. نکته مفید - منتظر نمانید تا دیر شود و در حال عطسه هستید. این یک بشقاب میوه عالی برای سوار شدن به قبل از یک پرواز طولانی است تا سیستم ایمنی شما قوی و آماده حرکت باشد.

۳. بشقاب آنتی اکسیدان: انجیر، انگور قرمز، انار

میوه

این سه میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات مبارزه کننده با بیماری هستند که از بدن ما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می‌کند و ظاهر و احساس جوانی را حفظ می‌کند. رسوراترول موجود در انگور قرمز Tخواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری قدرتمندی را ارائه می‌دهد که به مبارزه با بیماری‌ها و علائم پیری کمک می‌کند. انگور همچنین سرشار از لوتئین و زآگزانتین است که بینایی ما را قوی نگه می‌دارد و می‌تواند اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش را به حداقل برساند.

انار حاوی سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان‌ها نسبت به بیشتر میوه‌ها است و می‌تواند به رفع آسیب های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند. انجیر نه تنها به طرز خطرناکی خوشمزه است، بلکه سرشار از مواد معدنی از جمله پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن و مس است و منبع عالی ویتامین های A، E و K است. برخی از این میوه‌های آنتی اکسیدانی را در بشقاب خود بگنجانید تا به شما در مبارزه با بیماری‌ها، پیر شدن و قوی ماندن کمک کند.

۴. بشقاب سم زدایی: هندوانه، لیمو

میوه

ما نمی توانیم بدون کمک غذاهایی که سموم را هیدراته می کنند و سموم را از سیستم خارج می کنند سم زدایی کنیم. بنابراین، اجازه دهید با هندوانه شروع کنیم که ۹۲ درصد آن آب است و همچنین حاوی یک عامل سم زدایی اصلی به نام گلوتاتیون است. همچنین منبعی از لیکوپن و ویتامین های A و C است که به سم زدایی و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می‌کند.

لیمو در هنگام هضم فوق العاده قلیایی است و همچنین یک سم زدایی قوی است و دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است. من دوست دارم آن را روی میوه‌ام بفشارم، آن را به آب سبز اضافه کنم (با مقدار زیادی جعفری و خیار برای یک ترکیب اصلی ضد نفخ)، یا آن را با آب گرم اول صبح بنوشم تا به پاکسازی بدن و بهبود گوارش کمک کند.

۵. بشقاب زیبایی: شاه توت، پاپایا، طالبی

این چیزی است که باید صبح قبل از شروع هر کاری، بخورید! پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که به تولید کلاژن کمک می‌کند. همچنین حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که به مقابله با آسیب های پوستی کمک می‌کند. شاه توت میوه‌های خوشمزه و کم قندی هستند که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین های A و C هستند. طالبی حاوی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و به درخشندگی پوست و موهای قوی و درخشان کمک می‌کند.

۶. بشقاب انرژی: موز، آووکادو ، سیب

میوه

دفعه بعد که به دنبال مقداری سوخت هستید یا می‌خواهید قبل یا بعد از تمرین خود را شارژ کنید، این بشقاب انرژی را امتحان کنید. این میوه‌های غنی از مواد مغذی (بله، آووکادو یک میوه است) شما را دوباره پرانرژی کرده و خواهید توانست تا ساعت‌ها به فعالیت خود ادامه دهید. موز انرژی سریعی برای ما فراهم می‌کند و یک انتخاب عالی قبل از تمرین است. چربی‌های سالم موجود در آووکادو هضم را کند می‌کند و بهتر است در وعده غذایی بعد از تمرین خود بگنجانید.سیب سرشار از فیبر است و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. هر سه مورد را  کنار هم انتخاب کنید . اگر به دنبال انرژی زیاد هستید، این بشقاب برای شما مناسب است.