۰ نفر

شمار جانباختگان کرونا در انگلیس از ۱۵۰ هزار نفر عبور کرد

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۱۱
کد خبر: 597621
شمار جانباختگان کرونا در انگلیس از ۱۵۰ هزار نفر عبور کرد

دولت انگلیس اعلام کرد از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان تاکنون ۱۵۰ هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس در انگلیس از دست داده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با شیوع گسترده سویه اومیکرون کرونا و همچنین سویه فرانسوی در انگلیس، دولت این کشور از عبور شمار جانباختگان کرونایی در انگلیس از مرز ۱۵۰ هزار نفر خبر داد.

خبرگزاری فرانسه امروز (شنبه) در گزارشی اعلام کرد بنابر اعلام دولت انگلیس امروز ۳۱۳ جانباخته جدید در این کشور گزارش شده که تعداد کل جانباختگان را به ۱۵۰ هزار و ۵۷ نفر رسانده است.

انگلیس هفتمین کشوری است که شمار جانباختگان کرونایی در آن از مرز ۱۵۰ هزار نفر عبور می‌کند، پیش از این «آمریکا، برزیل، هند، روسیه، مکزیک و پرو» از مرز ۱۵۰ هزار جانباخته کرونایی عبور کرده‌اند.

این در حالی است که در شبانه‌روز گذشته ۱۴۶ هزار و ۳۹۰ مبتلای جدید در انگلیس شناسایی شد. همچنین در هفته گذشته هزار و ۲۷۱ جانباخته در این کشور گزارش شد که افزایش ۳۸ درصدی نسبت به هفته پیشین آن را نشان داد.

از طرفی آمار رسمی منتشر شده از سوی اداره ملی آمار انگلیس (ONS) نشان می‌داد هفته آخر سال پیشین میلادی و همزمان با تشدید گسترش ویروس کرونا، ۱ نفر از هر ۱۵ نفر در این کشور به کرونا مبتلا بودند.

سویه اومیکرون کرونا در انگلیس هم‌اکنون سویه غالب است. البته شمار مبتلایان براساس سن نیز متفاوت است و در حال حاضر اغلب مبتلایان بین ۱۲ تا ۲۴ سال سن دارند.