۰ نفر

چرا کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی دشوار است؟

۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبر: 596743
چرا کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی دشوار است؟

با افزایش سن، کاهش وزن سخت‌تر می‌شود و این یک واقعیت است.

اما اگر بیش از ۴۰ سال سن دارید و واقعاً نیاز به کاهش وزن دارید، چه؟

شاید شما مشکلی جدی دارید که مرتبط با وزن زیاد است. ممکن است چند هفته یا چند ماه در حال بهبودی پس از یک عمل جراحی باشید یا شاید برنامه تمرینی شما به دلیل آسیب دیدگی مختل شده باشد. تصور کنید شارلیز ترون هستید! یک بازیگر ۴۲ ساله برنده جایزه اسکار که ساعت ۲ صبح برای صبحانه به رستوران می‌رفت و ماکارونی و پنیر می‌خورد تا چند کیلو برای یک نقش اضافه کند و ناگهان متوجه شد برای کاهش وزن نسبت به ۱۵ سال قبل بسیار برایش دشوار تر شده است.

دلایل سخت بودن آن می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، به ویژه به دلیل نقش ژنتیک در افزایش وزن. اما کاهش متابولیسم در سنین بالاتر، مانند تغییرات هورمونی، به ویژه در زنانی که در دوران یائسگی قرار دارند، عامل اصلی است. عوامل مرتبط با سبک زندگی نیز نقش دارد. مردان و زنان مسن ممکن است استرس بیشتری داشته باشند و از نظر بدنی کمتر بتوانند به روشی که در دوران جوانی انجام می‌دادند، ورزش کنند. اولین قدم برای کاهش وزن ممکن است تشخیص این باشد که آیا این مهم ، چیزی است که راه حل آسانی دارد یا خیر.

وزن

آیا اتفاقی افتاده است، تغییر در رابطه یا شغل؟ آیا این روی زمان‌هایی که غذا می‌خورید، نحوه و آنچه می‌خورید و با چه کسانی غذا می‌خورید تأثیر گذاشته است؟ این تغییرات تغذیه می‌تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد. اگر قبلاً با افراد دیگر غذا می‌خوردید، شاید سبزیجات بیشتری مصرف می‌کردید. به تنهایی، ممکن است کمتر غذاهای سالم بخورید.

تغییر در الگوهای خواب نیز با افزایش وزن مرتبط است. در حالی که ممکن است در دهه ۲۰ خود تا دیروقت بیدار مانده باشید و هیچ مشکل وزنی ندیده باشید، خواب کمتر بعد از ۴۰ سالگی - تا آن زمان، به احتمال زیاد به دلیل پدر و مادر بودن یا شغل سخت‌تر - بیشتر مشکل ساز است.

علاوه بر این جالب است بدانید؛ مردم تمایل دارند زمانی که خسته هستند غذا بخورند. آنچه می‌خورید اهمیت زیادی دارد. متخصصان مصرف پروتئین بیشتر، گیاهان بیشتر و چربی‌های اشباع کمتر را توصیه کردند.

یک دلیل بزرگ برای افزایش وزن مرتبط با سن ممکن است این باشد که مفاصل شما دیگر نمی‌توانند دوچرخه سواری طولانی، دویدن روزانه یا بازی های هفتگی را تحمل کنند. این به خودی خود ناامید کننده است، اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. به خصوص شنا.

یک پزشک فعال در حوزه رژیم‌های غذایی بیان کرده است، از دست دادن بافت ماهیچه‌ای که به عنوان بخشی طبیعی از روند پیری رخ می‌دهد، در حدود ۴۰ سالگی شروع می‌شود. این متخصص تغذیه که مدیر سلامتی در موسسه سلامت کلینیک کلیولند است، می‌گوید ۴۰ درصد از توده عضلانی بین ۴۰ تا ۸۰ سالگی از بین می‌رود. این فرآیند به متابولیسم کندتر کمک می‌کند زیرا ماهیچه ها کالری بیشتری نسبت به چربی می‌سوزانند. او تمرینات مقاومتی یا قدرتی را برای حفظ ماهیچه به عنوان جایگزینی برای دویدن‌های تند و تیز مفاصل توصیه می‌کند.

چند مورد از این مشکلات را می توان با یک راه‌حل ساده، حل کرد. او پیشنهاد می‌دهد: «یک دوست تمرینی داشته باشید. این امر احتمالاً شما را مسئول نگه داشتن برنامه‌های ورزشی جدید خود نگه می‌دارد و ممکن است شما را از ابتلا به افسردگی و عادات غذایی بد جلوگیری کند. و این مفید است که می‌بینیم شما تنها کسی نیستید که در این مرحله جدید از زندگی با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید. این می تواند منجر به تغییر انتظارات شما و همچنین کاهش نگرانی در مورد کاهش وزن و پذیرش بیشتر بدن شود.