۰ نفر

کاهش درد آرتروز با این روش

۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲
کد خبر: 595332
کاهش درد آرتروز با این روش

هوای سرد فصل زمستان باعث شدیدتر شدن درد آرتروز می شود اما راهکارهایی وجود دارد که می توانید درد آرتروز در سرما را بدون دارو کاهش دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ درد مربوط به آرتروز ممکن است در شروع فصل زمستان بدتر شود و شرایط را برای شما سخت کند. در نتیجه باید یاد بگیرید که چگونه به بهترین شکل ممکن با آن کنار بیایید. آرتروز معمولاً در هوای سرد شدت پیدا می‌ کند و در نتیجه باید مراقب باشید که لباس گرم بپوشید و راهکارهایی را در پیش بگیرید که دردتان را بهتر مدیریت کند. در این قسمت این راهکار ها را به شما معرفی می کنیم.

آبرسانیِ بدن

آبرسانی به بدن مهم ترین مرحله برای همه فصل ها است. آبرسانی و نوشیدن آب به اندازه کافی مشکلات را از بین می‌ برد و باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی می شود و درد را در این ناحیه کنترل می‌ کند. مصرف مایعاتِ بیشتر حتی به شکل غذا مانند سوپ، یا انواع آب میوه ها در کنار نوشیدن آب، می‌ تواند به بهبود این شرایط کمک کند.

داشتنِ رژیم غذایی سالم

داشتن یک رژیم متعادل همراه با ویتامین ها و مواد معدنی کافی، شما را از اضافه وزن دور نگه می دارد، استرس و فشار زیاد و درد مفاصل ملتهب را کاهش خواهد داد. به دنبال مواد غذایی حاوی اسید چرب امگا 3 و ویتامین دی باشید که در مواد غذایی مثل ماهی سالمون، سویا، گردو و غیره؛ به مقدار زیادی وجود دارد.

ورزش کردن داخل منزل

بعضی از افراد با ورزش کردن در بیرون از منزل مخصوصاً در ماه‌ های سرد سال احساس راحتی ندارند‌؛ بنابراین بهتر است که داخل منزل ورزش کنید و سعی کنید که همیشه فعالیت بدنی داشته باشید. فعالیت بدنی به جلوگیری از سفت شدن مفصل ها می پردازد. پیاده روی هم می تواند یک گزینه مناسب برای مدیریت درد باشد.

مصرف ویتامین دی

تحقیقات نشان می‌ دهد که کمبود ویتامین دی در بدن باعث ایجاد مشکلاتی مانند آرتروز و پوکی استخوان و غیره می‌ شود؛ مخصوصاً در فصل زمستان که بدن به درد و التهاب حساس است، این مسئله بیشتر اتفاق می افتد‌ بنابراین باید غذاهای حاوی ویتامین دی مانند تخم مرغ، قارچ و شیر مصرف کنید.

پوشیدن چند لایه لباس

پوشیدن چند لایه لباس و گرم نگه داشتن بدن یکی از موثر ترین راه ها برای جلوگیری از درد در فصل زمستان است. باید مراقب نوسانات دما باشید، زیرا هوای خیلی سرد باعث افزایش درد مفصل می‌ شود. بنابراین بیشتر در منزل بمانید یا اگر می خواهید به بیرون بروید، حتماً لباس زیادی بپوشید.