۰ نفر

آیا ارتودنسی بدون سیم کشی امکان پذیر است؟

۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷
کد خبر: 595324
آیا ارتودنسی بدون سیم کشی امکان پذیر است؟

پاسخ کوتاه این است که بله، برای برخی از افراد ارتودنسی بدون سیم امکانپذیر است و دندان ها بدون سیم کشی دندان منظم می شوند. 3.مجوز ضمیمه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ پاسخ کوتاه این است که بله، برای برخی از افراد ارتودنسی بدون سیم امکانپذیر است و دندان ها بدون سیم کشی دندان منظم می شوند. پاسخ طولانی نیز این است که .... خب، امکان دارد ولی به عوامل متعددی بستگی دارد. اینکه ارتودنسی دندان بدون سیم چیست و چه کسانی می توانند با آن دندان های خود را مرتب کنند در این مقاله بخوانید.

ارتودنسی یکی از شاخه ها یا تخصص های دندانپزشکی است که متخصصان آن به پیشگیری، تشخیص یا درمان نامنظمی های دندانی و فکی می پردازند. به این متخصصان ارتودنتیست، دکتر ارتودنسی یا متخصص ارتودنسی گفته می شود.

رایجترین روش درمان ارتودنسی چیست؟

از دیرباز ارتودنسی با کمک سیم و برکت ثابت ارتودنسی رایجترین روش منظم کردن دندان ها بوده و هست. حتی امروزه نیز این روش که با نام ارتودنسی ثابت شناخته می شود، رایجترین شیوه صاف کردن دندان ها است.

در این سیستم، در ابتدای درمان به دندان ها براکت یا نگین ارتودنسی چسپانده می شود و از میان آن ها نیز سیم رد می شود. تا زمانی که دندان ها کاملا صاف نشوند، باید این سیم و براکت به دندان ها متصل باشند. به این روش در اصلاح عامه سیم کشی دندان گفته می شود.

آیا می توان بدون بریس دندان های صاف تری داشت؟

بله می توان بدون استفاده از سیستم ارتودنسی ثابت و سنتی هم دندان ها را منظم کرد. در واقع در ارتودنسی، روش های زیادی وجود دارند که بدون دیده شدن می توانند به منظم شدن دندان ها کمک کنند. این روش ها با نام ارتودنسی نامرئی شناخته می شوند. به ارتودنسی نامرئی ارتودنسی شفاف و همچنین ارتودنسی بدون سیم نیز گفته می شود.

شناخته شده ترین روش ارتودنسی نامرئی، استفاده از قالب ها یا پلاک های شفاف است. این پلاک ها بر روی دندان ها سوار می شوند و به مرور زمان به صاف شدن دندان ها کمک می کنند.

برای شروع درمان با این روش، شما باید به مطب یک دکتر ارتودنسی مراجعه کنید و مراجل زیر را دنبال کنید:

    گرفتن اسکن از دندان ها و فک

    دادن اسکن ها به کامپیوتر و تجزیه و تحلیل آن ها

    ترسیم مسیر درمان ارتودنسی نامرئی

    ساخته شدن یک سری کامل یا مجموعه ای از پلاک های شفاف مخصوص شما

    رسیدن پلاک ها به دست شما

    استفاده از پلاک های ارتودنسی نامرئی (هر عدد به مدت 2 هفته)

    اتمام درمان شما و منظم شدن دندان ها

دقت داشته باشید که ارتودنسی بدون سیم با این روش بهترین روش منظم کردن دندان ها در حالت نامرئی است.

ارتودنسی نامرئی

چه کسانی می توانند ارتودنسی نامرئی انجام دهند؟

این روش تنها می توان نامنظمی ها دندانی و ناهنجاری های فکی که شدت جزئی تا متوسط دارند را برطرف کند. بنابراین اگر شما هم مثلا با شلوغی جزئی دندان ها یا فاصله بین دندان ها روبرو هستید به راحتی و در مدت زمان کمی درمان می شوید. اما اگر مشکل شما پیچیده باشد با تنها باید ارتودنسی ثابت را امتحان کنید.

به جز ارتودنسی چه روش های دیگری برای منظم شدن دندان ها وجود دارد؟

در دندانپزشک به طور کلی 2 روش برای منظم کردن دندان ها وجود دارد. اولین و بهترین روش ارتودنسی دندان است (چه با سیم چه بدون سیم). و دومی نیز استفاده از ونیر های دندانپزشکی است. این ها لایه ها و پوشش های نازکی هستند که به سطح دندان ها متصل شده و به زیبایی دندان یا منظم شدن آن ها کمک می کنند.

شناخته شده ترین ونیرها لمینت و ونیر کامپوزیت هستند. اما ونیرها تنها به صورت ظاهری دندان ها را مرتب می کنند و کاری به ریشه دندان ندارند. یعنی با وجود لمینت کردن دندان، ریشه دندان همچنان کج است و صاف نمی شود.

آیا با روش های خانگی می توان دندان ها را مرتب کرد؟

این روزها ممکن است در سایت ها یا سرویس های اشتراک گذاری ویدئویی درباره ارتودنسی بدون سیم و بدون نیاز به دکتر ارتودنسی چیزهایی دیده باشید. این روش ها کاملا نامطمئن، غیر علمی و خطرناک هستند. متخصصان دندانپزشکی و متخصصان ارتودنسی بارها هشدار داده اند که تلاش برای حرکت دادن دندان های بدون نظارت حرفه ای می تواند به معنای به خطر انداختن سلامت شما باشد.

آیا درمان ارتودنسی می تواند سلامت دهان و دندان را بهبود بخشد؟

توجه داشته باشید که نامنظمی دندان ها و یا انحرفات فکی تمیز کردن دندان ها را با دشواری همراه می کند و گاهی اوقات حتی با وجود مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نمی توان آن ها را تمیز کرد زیرا بخش های زیادی از سطوح دندانی غیرقابل دسترسی هستند. اما با ارتودنسی دندان ها منظم می شوند و تمام سطوح دندانی و بین دندانی به راحتی در دسترس هستند تا با مسواک و نخ دندان تمیز شوند. پس بنابراین بله 100% انجام درمان های ارتودنسی می تواند به ارتقاء بهداشت و در نهایت سلامت دهان و دندان کمک شایانی کند.

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

بسته به میزان نامنظمی دندانی که دارید و جایی که درمان خود را شروع می کنید هزینه ارتودنسی نامرئی متغییر است و دست کم باید 4 میلیون تومان هزینه کنید. برای اطلاع از تعرفه دقیق این روش و روش های دیگر بر روی هزینه ارتودنسی کلیک کنید.